• Awesomeginger

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Sjuan84 skrev 2023-09-11 18:17:07 följande:

Hej alla kämpande tjejer!

Första inlägget här på Familjeliv någonsin och första IVF- rundan för mig.

Jag är inne på femte dagen med Gonal-F (lägger till Ganirelix ikväll) och ska på första ultraljudet imorgon för att se om det finns några äggblåsor som har vuxit till sig. Är såååå nervös och drömmer om nätterna att de säger ?ja här är det helt tomt, inte ett enda ägg faktiskt, så trist!?. 

Både mina och min sambos prover ser bra ut, så vi tillhör gänget där man inte kan hitta någon förklaring. Men är såklart orolig för att det ska vara dålig kvalité på äggen och att de inte ska vilja dela sig eller fästa. Helt enkelt ganska vanliga oroamoln kan jag tänka mig.

Allmän info:

39 år
    TSH: 2,9
    AMH: 2,5
    Sprutdag 1: 2023-09-07 
    Första UL: 2023-09-12

Ska bli så spännande att följa era resor! Håll gärna en tumme för mig imorgon!

Välkommen.

Håller tummarna för att förta VUL går bra, qmm får tänka att de är ett första och då kan läkarna även reglera om de inte riktigt går i den takt dom önskar.
    Vid mina två första VUL hade jag rätt små blåsor, och fick hålla på med inektornerna lite längre än många andra, men till tredje så hade dom vuxit som bara den. Så även om de inte skulle se topp ut från början så går de att väda. Men tror de kommer gå bra och du har ett bra gäng där inne.
  • Awesomeginger

Sjuan84. Då fanns de ett helt gäng med äggblåsor. Ja nu är det bars låta dom ta sin tid och fortsätta växa. 

Fs456. Håller tummarna för att allt går bra vid VUL

Jag mår bra, två veckor sen äggplock nu, och känner mig äntligen som mig själv. Är lite taggad på att försöka naturligt vid ägglossning nästa vecka, se om hormonerna och medicin för sköldkörtel gjort något för oss. Även om jag vet att de är extremt liten chans. 

• Awesomeginger

Sjuan84. Då fanns de ett helt gäng med äggblåsor. Ja nu är det bars låta dom ta sin tid och fortsätta växa. 

Fs456. Håller tummarna för att allt går bra vid VUL

Jag mår bra, två veckor sen äggplock nu, och känner mig äntligen som mig själv. Är lite taggad på att försöka naturligt vid ägglossning nästa vecka, se om hormonerna och medicin för sköldkörtel gjort något för oss. Även om jag vet att de är extremt liten chans. 

• Awesomeginger
    Emmylou91 skrev 2023-09-29 07:38:25 följande:

Neg gravtest. Har egentligen testdag om 3 dagar, men jag slutar med det där jävla progesteronet nu. Är så trött på dom. hoppas det går bättre för er

Du ska inte bara hålla ut till testdagen, man de är ju test dag av en anledning. Men du ska ju absolut gör de som känns bäst för sig! 
    Här händer inget mer en naturligt försök i väntan på nästa cykel och då FET.
  • Awesomeginger
    Emmylou91 skrev 2023-09-30 08:46:34 följande:

Alltså har värre magkatarr än nånsin, börjar må illa på morgonen också. Tror ni hoppet fortfarande finns. Såg oxkså att jag testat med apotek hjärtats som man tydligen skulle använda dagen efter missad mens?. Ja testade ju 2 dagar för tidigt då? jag ska köpa ett testa tidigt och prova så får vi se.. mår allafall skit, svullen mage mensvärk av och till och magkatarr i flera dagar. 

De låter bra, ska du vänta till testdag nu?
  • Awesomeginger

Mathilda88: jag har aning högt TSH, 3, jag har tagit levaxin nu sen första mötet med cliniken i början av Augusti. Skulle vara intressant och se vad mitt värde är nu. Men som jag förstår det så påverkar sköldkörtel cykeln. Och denna månaden, första månaden sen jag börja äta levaxin där jag inte har varit igång med injektioner så hade jag ägglossning dag 20 istället för på dag 15 som jag haft tidigare. Det tar jag som ett gott tecken då mina ägg växte sakta inför äggplock. Så hoppas detta betyder att ägget fått den extra tid att utvecklas som den behöver. Vet inte än dock om tiden mellan ÄG och mens förlängts, brukade har 11 dagar och nu uppe på 10. 

Vilket fall tror jag de har med levaxin att göra!

• Awesomeginger
    Mathilda88 skrev 2023-10-05 19:15:12 följande:
    Så skönt att höra att du får behandling! Ja man blir ju nyfiken på vilket värde du ligger på nu! Intressant förändring, hoppas det blir bra. Jag har normalt TSH vanligtvis och jag brukar ha ägglossning på CD 12-13. Låter absolut som att det har med levaxinet att göra!

Tog nytt prov idag och det låg på 1,0!! Så himla glad och lättad!! Så det ser ut till at bli behandlingsstart i november ändå om inget mer tillstöter (man börjar bli orolig för allt möjligt nu).
    Det är ju helt fantastiskt! 1,0 😍 så skönt att du får komma igång i november. För december känner jag med att jag helst inte vill göra något utan bara njuta liten av julen.  Men verkligen kanon kul att det verkligen förbättrats och det kan bli av.
    Håller alla tummar för att allt går fint denna gång och blir någon återförening. Önskar verkligen att förändringarna till denna gång ger resultat! Är de någon som förtjänar det så är det du!
  • Awesomeginger

EMMYLOU91: Samma, håller tummarna för att det går vägen nu. Men förstår verkigen det, vet in hur man kommer känna om man får till en Bebis, men skulle det gå nu så har vi ett ägg till i frysen så skulle tro att vi kommer ge de ett försök om några år. är 34 så känner med att man inte har hur mycket tid som helst.

MATHILDA88: Vad du får går igenom, du är sån kämpa som bara fortsätter. Hade ingen aning om att äggstocken kunde växa fast på livmordern. Är det vanligt? inget man fått info om.

Med mig är de ändå bra, Super pepp på mitt FET på tosdag, blev inget ET för mig så blir första gången jag får ruva så kul att komma så långt. Och både ägg och slemhinna ser kanon ut.

• Awesomeginger
    Mathilda88 skrev 2023-10-25 02:14:04 följande:
    Tack så mycket för omtanken ❤️🙏❤️. Ja fy fan, känns som att inget funkar och man bara får men för livet istället här nu. Bara hoppas att det kommer vara värt det i slutändan 🙏. Det är såklart den stora motivationen ❤️ Lite orolig nu bara för vad som kan hända om man blir gravid med den fastväxta äggstocken. Eller varje kommande ägglossning på vänster sida. Idag gjorde det riktigt ont i samband med den beräknade ägglossningen på den sidan (akuten sett på VUL att det var en ledande blåsa på den sidan). Molandet lugnat ner sig till milt efteråt 🙏. Hoppas slippa leva med etta bara.
    Förstår att du är orolig, har du prata med din klinik om det? Dom borde ju kunna ge några lugnande ord om det är så. Och tänker även resten av ditt liv, kan ju inte ha sjukt smärta varannan månad livet ut? Vet du om de går att återgärda? Tänker på dig och all skit du behöver gå igenom. Hoppas verkligen att när det är din tur och bebis kommer så blir kampen värd det och sätter spår i bebis lyckan. ❤️
  • Awesomeginger

Under min stimulering tog jag Gonal-f 300 och Menopur 150 samtidigt. Varit med här och i andra trådar och verkar vara väldigt ensam om att ta båda två samtidigt och höga doser. Så Gonal-f kanske max 300 men ihop blir det 450. 
    Jag fick en lätt över stimulering men äggen vi fick ut var tydligen jätte fina. 6 ägg ut,5 befruktade alla blev till blastocyster men bara två till frysen, men de var 4AA, det jag ruvar på sen 4 dagar nu och ett 5BA som bor kvar i frysen. 
    Min läkar bad mig äta q10, som jag redan åt sen ett tag tillbaka och Natalben (gravid). Nu under ruvningen ska jag bara äta Natalben. 

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023