• Nomen123

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Förövrigt så går det ju så mycket skit nu, förkylningar mm.. Min mamma som skulle hängt med mig ner till gbg idag var på julfest med sitt jobb förra veckan och så låg plötsligt hälften av personalen dåliga efter det, så henne hoppade jag såklart över att träffa trots att hon inte blivit sjuk än, men för säkerhets skull.. Nu ska  Min sambo ska iväg på julbord med en hel drös med människor på fredag och jag är så rädd att han ska bli dålig.. Och att vi får skjuta på allt 😔 är jag löjlig? 🤭

• Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-11-23 00:47:05 följande:
    Ja precis, vårt 3e och sista landstingsfinansierade försök.. Okej spännande!
    Vilket AMH har du? :) Oj så snabbt besked om äggplock? Härligt med det redan på måndag! Stort lycka till! // Hjärta Hur stora var blåsorna idag? Måste ju fått riktigt god effekt på medicinen då! Hade också mitt VUL igår på dag 8, RMC Malmö kör generellt lite längre cykler. Har nytt VUL imorgon fredag igen.
    Så skönt att ha det i grunden, jag har också regelbunden ägglossning och mens var månad, runt 26 dagar långa cykler. Håller tummarna för att ni har flyt! Hjärta
    Hej, ultraljudet igår visade 10 äggblåsor, fler påväg.. Jag har ett AMH på 104.. Vad har du?
    Äggplock måndag morgon 🙏
    Kanske jag skrev ☘️ 
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-11-23 01:04:13 följande:
    Nej inte alls löjlig! Jag går och våndas på jobbet när vi har covid/influensa-smittade patienter eller förkylda kollegor som envisas komma till jobbet ändå..! Definitivt orolig över att bli sjuk inför eventuellt äggplock. Så full förståelse för dig! Klokt att vänta med att träffa din mamma, äggplocket är nära nu så värt de dagarna! Man vill inte behöva genomgå en stimulering för att missa äggplocket och sen vänta på blödning och en cykel till innan man kan göra nytt försök, bara för en träff. 

Mathilda88 skrev 2023-11-23 00:47:05 följande:
    Ja precis, vårt 3e och sista landstingsfinansierade försök.. Okej spännande!
    Vilket AMH har du? :) Oj så snabbt besked om äggplock? Härligt med det redan på måndag! Stort lycka till! // Hjärta Hur stora var blåsorna idag? Måste ju fått riktigt god effekt på medicinen då! Hade också mitt VUL igår på dag 8, RMC Malmö kör generellt lite längre cykler. Har nytt VUL imorgon fredag igen.
    Så skönt att ha det i grunden, jag har också regelbunden ägglossning och mens var månad, runt 26 dagar långa cykler. Håller tummarna för att ni har flyt! Hjärta
    Hej, ultraljudet igår visade 10 äggblåsor, fler påväg.. Jag har ett AMH på 104.. Vad har du?
    Äggplock måndag morgon 🙏
    Kanske jag skrev ☘️

Får hålla tummarna för att han inte blir dålig.
    Han ska avstå alkohol iallafall 🙏🙏
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-11-24 00:02:53 följande:
    Perfekt mängd! Hjärta 
    104?? Eller menar du 10,4? Är det i pmol/L? Jag har 14 i pmol/L - vilket blir ca 2 i ng/ml. Ja så spännande med måndag!
    Får se vad läkaren säger idag på mitt nästa VUL hur vi går vidare - avbryta, köra på med mål på totalfrys eller försöka plocka tidigt med risk för omogna ägg. 
    Ja det kanske är bra jag har så dålig koll och kände när jag låg där i gungstolen att varför tar ni dem inte tidigare? 🙈 Men dem behövde mogna på sig lite till så får vi hoppas att det ser bra ut på måndag 🙏
    Skrev fel, mitt S-prolaktin är 104, vet dock inte vad det betyder..

Mitt AMH ligger på 1,8 ☘️

Jag håller tummarna för dig att det blir som du önskar 🙏
  • Nomen123

Äggplock gjort idag 👏
    Dom fick ut 18 ägg.. Finns risk för överstimulering, vilket jag verkligen inte hade hoppats på.. 
    Någon som fått ut många ägg och inte blivit överstimulerad? 🙏

• Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-01 12:52:52 följande:
    Jag är i chock - på ett positivt sätt Hjärta
    Fick besked om att av de 11 äggen var hela 10st naturligt befruktade!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} 

Fått tid för återföring imorgon eftermiddag av 2 st om allt utvecklas fortsatt okej Hjärta
    Wow va härligt 👏🥰 sätter dem in 2 samtidigt?

Jag har återföring av ett 5 dagars imorgon om inte läkaren tycker annat.. Undrar såå hur många som fallit bort och hur många dem fortsatt med "långodling" på.. Får vi reda på allt sånt imorgon? Är så orolig att inget överlevt tills imorgon osv.. Såå mycket tankar ❤️💡
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-01 20:17:05 följande:
    Ja om där är två likvärdiga livsdugliga embryon som inte är för fragmenterade. Så väldigt osäkert än. Men ser iallafall mer lovande ut än förra gången.
    Förstår till fullo din oro! Hjärta Ingen aning då de ringt oss på dag 4 resp fm dag 5 om att inget klarat sig. 
    Okej förstår.. 

Håller tummarna för dig ❤️

Ja men exakt, jag känner att så länge dem inte ringer så känns det bra 🙏 dem låter väl oss inte åka ner imorgon om inget klarat sig? 🤔 Vi ska vara där 12.15 🌟🙏
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-01 12:52:52 följande:
    Jag är i chock - på ett positivt sätt Hjärta
    Fick besked om att av de 11 äggen var hela 10st naturligt befruktade!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} 

Fått tid för återföring imorgon eftermiddag av 2 st om allt utvecklas fortsatt okej Hjärta
    Lycka till idag 🙏🧡 
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-02 18:15:40 följande:
    Hur gick det idag? 🥰
    Nej som brukar försöka hinna ringa innan isåfall 🙏
    Det gick  så himla bra allting 🥺🙏
    Inga tecken på överstimulering så vi fick ett 5 dagars av topp kvalité insatt idag ❤️ känns så overkligt.

Underbart att det gått bra för dig också 🥰🥰❄️

Testdag om 1q dagar alltså den 13/12 på Lucia 🌟
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-02 22:52:26 följande:
    Men gud så underbart att höra!! Hjärta Spännande dagar framöver!
    Verkligen spännande för oss båda 🙌🌟
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023