Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
Hej och tack för alla gulliga meddelanden Jag har nåt meck med telefonen så jag lyckas inte svara var och en av er tyvärr, så det får bli såhär istället.
Det är verkligen ett mörker som jag inte hade förberett mig på. Och en känsla av oduglighet och tomhet. Bara på en dag så har jag nu jättesvårt att se barn, att höra om kollegor som pratar om sina barn, att se videoklipp med barn. Det enda jag tänker på är att jag skulle göra vad som helst för att få torka spya, packa matsäckar, plåstra om skrapsår - allt det där som tillhör vardagen för folk med barn.
Jag tittar in i det tomma rummet i huset vi köpte för två år sedan, det som skulle bli barnrum, och känner att jag aldrig kommer att få natta ett barn där inne.
Nästa vecka ska vi ha ett möte med läkaren på Sophiahemmet. Hon lät ganska uppgiven när vi pratade i telefon så jag vet inte om hon kommer att säga att hon inte tycker att vi ska försöka igen.
Förlåt att det blev ett depp-inlägg. Är så glad för er skull, alla ni som ruvar och har fått plus. Önskar så att det var jag.
Stor kram
Jag förstår dig till 100%! om det är ngn tröst så blir det lite lättare med tiden om när man lyckas få lite hopp igen.
det jag gjorde för att ens kunna fungera efter mitt senaste försök om slutade som ditt var att kontakta alla bra kliniker i Europa som finns i princip för att få flera opinions om min situation. Det gjorde verkligen så jag klarade av att ta mig ur mörkret.
hur många försök har du gjort?
jag har också gjort mina tre försök på sophiahemmet och de tyckte eller sa att det var rimligt att jag försökte igen om jag orkade. Trots tre misslyckade försök och inget tillbaka nu senast då inget av tio klarade sig till dag fem.
jag var helt förkrossad innan jag pratat med dom för trodde också de skulle säga att det var läge att tänka på donation men det sa dom inte. Och flera kliniker har sagt att de sett det här förut och att jag kan fortsätta försöka om jag vill och orkar. Tänker att det inte borde vara annorlunda för dig som dessutom får ännu fler ägg!
Vilken läkare har du på sophiahemmet?
du får ju ändå ut så många ägg så ja det kanske är glesare du kanske behöver få ut 50 vem vet men klart det inte är kört Så länge du får ut ägg!