• LMSM

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Quincey skrev 2024-01-02 10:58:54 följande:
    Ja man vet inte vad man ska tro, å ena sidan känns det som att vissa kliniker rekommenderar massa tester kanske för att tjäna pengar, å andra sidan känns det som att andra bara vill chansa och köra en massa IVF-omgångar utan att gå till grunden med problemet 😅

Hur går det för dig? Har du börjat med sprutorna än?
    Exakt. Det känns ju som att man kan få fler förklaringar till Vrf det inte går. kanske testat innan femte gången om det inte går nu :)

jag håller fortfarande på med sprayen. de ska ringa mig från CvL imorgon den 5/1 och då ska jag förhoppningsvis börja med sprutorna imorgon kväll. 
  • LMSM
    Quincey skrev 2024-01-04 13:55:54 följande:
    Håller tummarna att det går på fjärde försöket! Undrar också vad som händer om man betalar för karyotypning och kommer med det pappret till CvL, om de typ inte tror på dessa test, kommer det göra någon skillnad för behandlingen eller är det pengar i sjön?

Åh spännande! Blir det samma dos som sist? Vilka danska kliniker var det du hade haft konsultation med?
    tack!
    ja du det är en bra fråga. De kan ju inte bara strunta i att ta ngn hänsyn till det om det skulle visa ngt? Men å andra sidan vad finns det då att göra? Det måste ju bli ngn form av donation då antar jag....

Jag hr tidigare fått 375 Gonal F, Menopour 375 samt sista långa protokollet med 375 Gonal f. Nu jag har gjort långa med synarela två veckor och nu påbörjat injektioner med 300 Gonal f + 150 menopour. Det känns bra att man gör ngt annorlunda och hoppas verkligen verkligen att det här är det som fungerar för mig. 

Jag var ju tidigare inne på att köra en lite lägre dos för att jag fått för mig att lägre dos skulle kunna ge bättre kvalitet men ingen läkare i Sverige har egentligen hållt med mig så testar detta nu och kanske tvingar dom att ge mig en lägre dos nästa gång om det inte fungerar. Dag 4 med sprutor idag och har första ultraljud på torsdag :) 
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-01-04 20:46:52 följande:
    Spännande! Hjärta Hur upplever du dom hittills? Funderar ju på dom med som ett alternativ. Om man ska bege sig över bron och betala medicinerna själv eller flyga norrut..
    Jag har egentligen bara haft ett enda möte med dom och det var i november. Jag fick då en startdag för sprayningen med Synarela som jag påbörjade när de hade stängt under julen. I fredags ringde en sköterska för att kolla hur det gått och hon var trevlig och sa till mig att påbörja injektionerna då :) tycker iof att alla sköterskor som ringt från Sophiahemmet har varit minst lika trevliga så där är det ingen skillnad. 
    Dock tycker jag ju att första mötet med läkaren på CvL var väldigt bra och gick igenom mkt med oss och besvarade frågor i över en timme. Det kändes bra att de gav oss den tiden och att de försökte förklara så mycket som möjligt :) 

Jag Ska tillbaka dit på torsdag 11/1 för ultraljud, kan återkomma då om hur jag upplever det :)

Såg att du ska träffa Olga bla och jag tycker även att de verkade vara super och erbjöd en mängd olika andra saker för att säkra graviditet, hade jag orkat så hade jag nog åkt till Cypern eller Spanien men det får bli efter det här i sånt fall, 
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-01-09 10:27:00 följande:
    Spännande att vara igång! Ja du får gärna berätta hur du upplever dom. Nu har vi visserligen valt Sellmers men ska köra en runda så får man se vart det bär hän därefter.
    Letar ngn som kan tänkas översätta våra danska recept men änsålänge har vi fått flertalet nej och ett ja - men de var fullbokade till fram tills vi har preliminärt äggplock om en månad. Så det gav tyvärr inte mkt.
    Ja ska träffa dom och se vad de säger! Kanske kan man bli än lite klokare.
    å va skönt att ni valt klinik hoppas det går bra för dig också den här gången !
  • LMSM

Ultraljudet igår visade typ 11 ägg lite oklart men hon sa runt det. Dag 7 men sprutor men måste fortsätta till minst måndag då jag ska tillbaka. Är det ngn annan som får helt sjuk Huvudvärk och trötthet av hormonerna? 

• LMSM
    Quincey skrev 2024-01-12 15:13:31 följande:

Har nu haft ett samtal med kliniken. Tyvärr är det aldrig positiv stämning när jag varit där men det får man kanske räkna med. Vår läkare tyckte vi skulle göra fragmenteringstest på spermierna, kostar 8000 och ingår inte i utredningen. Därefter TESA om det är högt. Morfologi kollades inte heller i utredningen. Vi tog ett test privat och där var den på 3%. Sjukt att det inte kollas om det är så viktigt.

Är det cvl som säger detta? 
  • LMSM
    Quincey skrev 2024-01-12 16:42:41 följande:
    Nej vår gamla klinik. Har inte varit hos cvl än, ska se vad de säger nästa vecka. Känner mig orolig för att cvl ska vilja köra på bara och att vi missar att utreda något viktigt. Gör man tesa på cvl så kan man inte köpa 3-packet. Frågade också gamla kliniken om långa protokollet, fick höra att det inte förbättrar kvaliteten utan är för att äggen ska mogna i samma takt. De tror inte att min ökade dos (maxdos) var orsaken till fler omogna ägg och lägre befruktningsgrad. De tror också det kan vara dålig kvalitet på äggen nu.
    Okej förstår. det är inte säkert att man får köpa tre pack på Linné det var nära att vi inte fick. tror dock de kör på utan tester som du säger.

Långa protokollet görs som du säger för att fler ska hinna mogna så man kan få ut lite fler. Så har de i alla fall sagt till mig. 
    men om det skullle vara så att äggen var av sämre kvalitet den rundan så betyder  det ju inte att de kommer vara det nästa gång. Har de i alla fall sagt till mig
  • LMSM
    Äggklocka idag. 12 ägg så hoppas att alla är mogna. De ringer för att meddela om det blir återföring dag 2 eller 5 imorgon beroende på antal befruktade. Riktigt nervöst om det blir dag fem igen skulle bli helt knäckt om jag gått igenom allt det här en till gång utan återföring. Samtidigt är ju dag 5 ngt positivt men vi får se 😅
  • LMSM
    Jag är helt förkrossad. De ringde precis och sa att inte ett enda av tolv ägg har blivit befruktade.
    de befruktade alla med vanlig ivf då min personers prover är helt perfekta. just nu vill jag bara ge upp det måste vara försent för mig om det ens någonsin har gått
  • LMSM
    Quincey skrev 2024-01-20 15:09:39 följande:
    LMSM, beklagar verkligen, förstår att det måste vara en chock efter att du tagit dig igenom hela behandlingen. Kanske behöver de ändå göra ICSI trots perfekta prover/spermier? Du har fått bättre resultat än detta tidigare, ge inte upp. Men vet att det tar lång tid att återhämta sig från bakslag i IVF. Hoppas du får svar från kliniken. Ta hand om dig ❤️
    Tack ❤️🙏
    ja jag börjar bli väldigt rädd nu. Jag känner mig också helt jävla slut och har ingen mer energi samtidigt som jag känner mig stressad över att inte köra igång direkt.
    det känns som det går bakåt istället för framåt. Hade förväntat mig ett litet litet framsteg och bättre resultat även om jag inte vågade tro på att det skulle gå vägen 

läkarna sa att de var förvånade igår. Jag var så ledsen och blev helt nlllställd så kunde inte ställa några frågor men De skulle ringa tillbaka idag för att prata om nytt möte nästa steg osv. Dock sa dom att se föreslår icsi nästa gång. Förstår inte vrf de in körde 50/50 bara?.

fubderar även på om det är jag som ätit alldeles för mkt lussebullar under december 😂 eller om det är den göra dosen som gör äggen sämre? Eller om det ens är ägglvalitrt  eler hårda skal eller ngt annat.

var ju så inställd på att besluta om lägre dos ester sista misslyckade förösler men istället sa jag ingenting när de höjde från 375 till totalt 450 (150 menopour + 300 gonal f) den här gången. 

visst har du också beslutat att välja cvl?
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023