Varför kommer ni inte i tid?
Jag förefaller nästan helt sakna känsla för tid. Jag är inte dum i huvudet, jag kan räkna. Men allt som kan gå fel från det att jag vaknar tills det att jag är framme dit jag ska gör mig helt utmattad att bara tänka på.
Jag gör allting i sista minuten och det GÅR inte att få det gjort i god tid, det är som att jag helt saknar driv inombords. När jag väl MÅSTE springa hemifrån har jag aldrig koll på mina nycklar, mobil, plånbok. Det gör att jag ofta lämnar dörren olåst och ibland vet jag knappt om jag fått på mig kläder under jackan.
På jobbet (som jag alltid är sen till, eller kommer en minut innan start) gör jag nästan ingenting förrän det är riktigt nära en deadline, då kan jag jobba oerhört snabbt och effektivt för att bli klar - men i sista minuten.
Det värsta jag vet är folk som kommer för tidigt hem till mig. Om jag har bjudit hem någon till 18 så får de INTE komma innan det, jag får panik. Självklart är jag inte klar då!
Jag vet inte vad man gör med såna som mig, jag känner mig som ett hopplöst fall. Har verkligen försökt ändra mig, men det har alltid varit såhär och alla försök till bättre struktur har fallit inom några veckor. Mina vänner är vana och varnade och är som tur är förlåtande i detta.