Inlägg från: LFF |Visa alla inlägg
  • LFF

Varför kommer ni inte i tid?

Ja, jag stör mig på folk som tycker att deras tid är så mycket mer värd än min genom att alltid vara sena. Speciellt nu i mobiltelefonernas tid när det är superenkelt att höra av sig och säga "Sorry, det hände xx och jag blir yy sen, bara så du vet". Att skylla på att man är "tidsoptimist" etc när man alltid är sen ger mig allergiska utslag över hela kroppen.

• LFF
    Miooo skrev 2023-08-26 08:35:04 följande:

anpassar sig efter verkligheten man lever i 

Fast vems verklighet ska man gå efter? Min eller din?

I min verklighet så är man i tid eller så hör man av sig och säger "jag blir x minuter försenad" oavsett om det är 5 minuter eller en timme. I min verklighet så är man på plats för ett möte (även om det bara är mellan vänner) i tid. Den sk "akademiska kvarten" finns inte i min verklighet. Jag ser till att ha lite marginaler i min reseplanering just för att saker kan hända på vägen. Jag resonerar precis på samma sätt i min tidsplanering oavsett om det är ett jobbmöte, en vän eller ett tåg vars tid jag ska passa. Jag ser liksom ingen skillnad i varför det går att tidsplanera det ena men inte det andra så man kommer i tid. Det är ju liksom inte så att tåget/flyget väntar på att just DU ska komma lite gulligt försenad.
Svar på tråden Varför kommer ni inte i tid?