Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Varför kommer ni inte i tid?

Beror ju såklart på vad det är! Jag är tidspessimist och har väntat väldigt mycket i mina dagar. Men blivit känd för att "alltid passa tiden", "man kan ställa klockan efter dig!" etc.
    Saker man bara SKA passa tiden till blandar jag lätt in nonchalans och respektlöshet om någon kommer för sent. Möten, läkare, tandläkare, lektioner, intervjuer, pass på gymmet etc. Vad som helst kan absolut hända på vägen men inte varje gång! Åk en kvart tidigare nästa gång då?? Och störta in med ett glatt "Hej, nu är jag här!" och förvänta sig en applåd, utan minsta tillstymmelse till dåligt samvete!
    I mer bekväma situationer kan det såklart vara lite mera flyktigt. Men "vid 13-tiden" kan inte ens med lite fantasi vara kl 15. Man måste ju ändå nånstans inse att någon faktiskt väntar på en, med utgångspunkt kl 13.
    Tyvärr så tycker jag faktiskt att det är ganska efterblivet och omoget att inte kunna passa en tid. Jag skulle ju hellre åka utan att borsta tänderna, kasta in 12 tuggummin istället, strunta i smartklockan eller just DEN scarfen om jag märkte att tiden drog iväg! Än att anse att en föreläsning eller ett tåg faktiskt borde ha vett att vänta in mig, jag hittade ju faktiskt inte min favorittröja!

Svar på tråden Varför kommer ni inte i tid?