• Anonym (Städning)

    Påverkar en städad hemma miljö din sexlust

    Hej du kvinna/tjej. Har du någonsin använt förklaringen att hemmet inte är städat och fint som anledning till bristande sexlust?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Påverkar en städad hemma miljö din sexlust
  • MsM84

    Jag svarade att en städad miljö ökar min lust till sex, vilket nog inte riktigt stämmer. Däremot så minskar en stökig miljö min lust för då känner jag att jag inte har tid att ha sex utan behöver ta hand om stöket istället.

  • Aliona

    Njae, det är inte så att en städad miljö ökar min sexlust, men en stökig och skitig miljö tar definitivt bort den. 

  • Anonym (Lis)
    Aliona skrev 2023-08-24 22:18:25 följande:

    Njae, det är inte så att en städad miljö ökar min sexlust, men en stökig och skitig miljö tar definitivt bort den. 


    Precis så. Framförallt om partnern skiter i att det är stökigt, inte gör något åt det och är den som bidrar mest till stöket. Då sjunker sexlusten snabbt!

    Forskning har ju dessutom visat att man mår bättre och är mindre stressad om man har rent och ordning runt sig. Och stressnivån påverkar ju sexlusten. Så det säger ju sig själv att sexlusten ökar av ordning och reda.
  • Anonym (Sanna)

    Skitigt hem, tvättberg m.m. gör att jag känner mig stressad, och det minskar sexlusten. Att behöva städa och rodda allt själv gör mig trött, vilket minskar sexlusten. Så ett städat hem gör absolut att jag slappnar av mer, vilket ger mig lust.

  • Anonym (MrClean)

    Det är därför hotell är sexiga. Städat och fint. Inga måsten, inga strykhögar som gör sig påminda, ingen disk som väntar, ingen som behöver handla eller laga mat. Där kan man helt fokusera på varandra.

  • Anonym (Lis)
    Anonym (MrClean) skrev 2023-08-25 10:11:37 följande:

    Det är därför hotell är sexiga. Städat och fint. Inga måsten, inga strykhögar som gör sig påminda, ingen disk som väntar, ingen som behöver handla eller laga mat. Där kan man helt fokusera på varandra.


    Så länge man vet att det inte ligger massa tvätt mm hemma och väntar på en...😅
  • Mandel

    Är det enkom min förtjänst att hemmiljön - om jag lever i en parrelation, är välstädad så påverkar det min sexlust negativt. Om båda däremot har hjälpts åt att hålla det städat och fint så ökar sexlusten definitivt!
    Och då kanske inte förbehållet att det är välstädat utan det att man faktiskt tagit/tar gemensamt ansvar för hem och hushåll och det är sexigt. Inte att man drar omkring på en dammsugare som x-maken trodde det berodde på.
    Han slarvade ju ändå de få gånger (max 10 gånger) under de 25 år vi levde tillsammans, så var oftare mer förbannad när han ansåg sig varit duktig som dammsugit än om han hade låtit bli att göra det helt. Gick ju liksom inte ens att se att han hade dammsugit, men det hade ju gått snabbt var hans svar...

    Galet irriterande och energisugande att bli lovad något och sedan ändå få lösa det själv. Blir liksom dubbelfel då...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Temporärt)

    Är ej kvinna, kommenterar ändå. Jag tror att det temporärt fungerar. Gnäller hon om städ och det är den orsaken hon uppger så blir det några veckors mer frekvent sexliv. Sedan blir det nån ny grej som stör. Kanske att han börjar bli flintig eller så.

    Jag tror grundproblemet är att en del kvinnor älskar den mannen hon tycker att sin man borde förbättra sig till att bli och inte den man han är. Så han måste hela tiden förbättra sig för att hon skall vara attraherad av honom.

    Så vill du ligga några veckor gör som hon säger, men det är bara en tillfällig fix.

  • Anonym (två)
    Anonym (Städning) skrev 2023-08-24 19:22:24 följande:
    Påverkar en städad hemma miljö din sexlust

    Hej du kvinna/tjej. Har du någonsin använt förklaringen att hemmet inte är städat och fint som anledning till bristande sexlust?


    På två olika sätt:

    En städad miljö gör mig mer avslappnad och ökar då min sexlust, och därmed minskar sexlusten om det är stökigt och rörigt hemma. 

    Sen skulle min sexlust också minska om det bara var jag som städade och min parten lät bli att bry sig. Då skulle både röran, och min partners lathet sänka min sexlust rejält. 
  • Anonym (Japp)
    Aliona skrev 2023-08-24 22:18:25 följande:

    Njae, det är inte så att en städad miljö ökar min sexlust, men en stökig och skitig miljö tar definitivt bort den. 


    Precis så är jag också.
Svar på tråden Påverkar en städad hemma miljö din sexlust