Anonym (Tjopp) skrev 2023-08-25 11:40:43 följande:
Jag gick över 10 dagar med sonen. Hade haft onda förvärkar till och från i typ 3 dagar och på bf +10 på förmiddagen hade vi en tid för koll/prat om igångsättning. Där var jag öppen cirka 3 cm och barnmorskan gjorde en rejäl hinnsvepning som gjorde så jäkla ont, men någon timma efter det var det igång och sonen föddes samma kväll :)
Åh då hoppas jag på samma här. Var på koll idag men var bara öppen 1,5 cm, men hon drog runt rejält det hon kunde ändå. Allt annat än behagligt men hjälper det är det ju värt det.
Anotherone skrev 2023-08-25 11:36:02 följande:
Alltså risken finns ju alltid. Det tror jag man får vara öppen för när man går in i en vaginal förlossning efter snitt.
Men om man tänker att det värsta som kan hända är att man får ett till snitt och att det bästa som kan hända är en fin vaginal förlossning så får man väl väga det mot varann..
Sant. Pratade med läkarna och vi avvaktar någon dag till för att ge kroppen en chans att starta upp det eftersom det tydligen hade börjat hända saker nu ändå och det var bättre om det skulle starta naturligt. (Och helt överbelastat på förlossningen just nu).
Får hoppas att jag tillhör kategorin som när det väl startar så tar det fart. Vore skönt efter all denna väntan.