Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

KRONISK SVAMP i underlivet.

Detta har jag dragits med nu i ett år. Innan dess har jag haft fantastiskt sexliv hur länge som helst så ni kanske förstår hur de känns när man får svamp fast den är KRONISK vilket innebär att man får gå på långtidsbehandling, vilket jag gjort i 4/5 månader nu. Först en fluconazole i veckan men det fungerade inte alls bra så har nu tagit 2 i veckan i kanske 2 månader. Ingen skillnad. Det är som att candidanivån hålls nere men inte helt nere och stabil. Läkaren sa jag kan ha sex om det är lugnt och mycket glid vilket jag haft några gånger, inte alls ofta men oavsett sex eller inte så är svampen fortfarande dålig. Känner inte av kliande också vidare. Mest bara riktigt äckliga kesoflytningar, ömhet, skör hud och inte skönt att ha sex längre. Det gör inte ont men det är inte behagligt. 
    Detta har tagit på mitt psykiska mående riktigt mycket och har bokat tid hos en psykolog nu för detta och andra saker. 
    Detta är det jag konstant går runt och tänker på då det hindrar mig från att ha ett bra sexliv, träffa nya människor (potentiell framtida man) också vidare eftersom jag känner mig så låst. Och är så ung och detta stoppar mig. Kan ju inte njuta och är inte säker i mig själv längre vilket är självklart.
    Smörjer mig med intimolja och intimgel konstant och gjort i ett år nu, ingenting som hjälpt med skörheten eller dessa groteska kesoflytningar i underlivet. Samtidigt som jag tar två fluconazole i veckan men det inte heller hjälper (är inte resistent då dem tagit svampodlingar). Sover utan trosor och har bomullstrosor på dagen. Jobbar även i väldigt luftiga kläder. Duschar en gång om dagen med intimOLJA eller inget alls.
    Ni som varit i min sits eller liknande får väldigt gärna ge mig ALLA era tips ni har för detta tar på mig så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen längre. 
    Har läst att folk tagit mjölksyretabletter, zink och kokosolja så det har jag inhandlat. Vad mer?
  • Svar på tråden KRONISK SVAMP i underlivet.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Samma) skrev 2023-08-25 20:06:42 följande:

Åh din stackare!! Jag har haft liknande besvär. Har man utrett om du kan ha diabetes eller en parallell bakterieinfektion i underlivet? Det var det första man kollade med mig. Högt blodsocker gör att svamp trivs så oavsett diabetes eller ej är det bra att äta mindre snabba kolhydrater. En bakteriell infektion kan också driva upp ph-värdet så svampen trivs bättre. Jag snubblade över Ellen, finns på Apotea till exempel, som innehåller levande mjölksyrabakterier. Det blev min räddning! Istället för att bara döda svampen (man får alltså använda den samtidigt som något antimykotiskt preparat) så ersätter man den med en sund underlivsflora. Använder deras kräm efter varje dusch och det har funkat strålande. 

Hej, diabetes är det nog inte då det visat sig att jag har lågt blodsocker ibland. Och vad tänker du med bakteriell infektion? Tänker du på bakteriell vaginos? Det har jag tyvärr inte, önska det vore så enkelt. Och får ta och köpa ellens kräm! Gör vad som helst för att hitta något som fungerar :(
  • Anonym (Anonym)
    Drottningen1970 skrev 2023-08-25 20:02:42 följande:

Skippa allt sött. Drick massa vatten.

Detta gör jag redan och gjort länge, tyvärr ingen märkbar skillnad.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Homeopati) skrev 2023-08-25 20:34:04 följande:

Hade samma problem som du. Inga mediciner hjälpte trots långtidsbehandling. Gick till slut till en homeopat. Efter en vecka på den kuren fick jag svampinfektionen från helvetet då allt blossade upp till 10 x värre än vad det varit innan. Kunde bokstavligen gräva keso ur snippan, fick total panik. Det höll i sig ca en vecka. Sen lade det sig och har inte kommit tillbaka så kroppen verkar ha rensat ur skiten och blev fri från den sen. Är 10 år sen jag hade en svampinfektion sist :) 

Åh ska verkligen boka tid till en homeopat då! Vad skulle du ta för grejer enligt homeopaten?
Svar på tråden KRONISK SVAMP i underlivet.