• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • cutepenguin
    Janbo skrev 2023-11-14 22:13:55 följande:

KUB och NIPT såg jättebra ut och vi väntar en tjej 💕 Rul den 8/12.  Hur går det för er andra som är kvar i tråden?

Åh vad mysigt 😍 Jag gjorde NIPT i torsdags och väntar på svar! Känns som dagarna går SÅ långsamt 😂 

• Anonym (Förväntansfull)

Hej! 

Hoppas det är okej att komma in såhär ?sent?. Jag har följt den här gruppen sedan jag plussade men har inte riktigt vågat ge mig in i den. Nu har jag dock gjort NIPT och fått svar om att allt ser bra ut och har även sett min lilla pojke på ultraljud så nu börjar det sjunka in att jag faktiskt ska bli mamma! 

Det är mitt första barn jag är beräknad till 19 maj (vecka 14 nu) 🥰

Finns det fortfarande plats i facebook gruppen?

• Janbo
    Anonym (Förväntansfull) skrev 2023-11-15 10:01:52 följande:

Hej! 

Hoppas det är okej att komma in såhär ?sent?. Jag har följt den här gruppen sedan jag plussade men har inte riktigt vågat ge mig in i den. Nu har jag dock gjort NIPT och fått svar om att allt ser bra ut och har även sett min lilla pojke på ultraljud så nu börjar det sjunka in att jag faktiskt ska bli mamma! 

Klart! Provar att skicka länken till dig i pm 😊
  • Anonym (Bfmaj24)

Hej! 

Vad roligt, grattis! Klart att du är välkommen till tråden!

Idag har jag varit och vaccinerat mig mot covid-19. Jag tar influensan sen i december och kikhostan någon gång efter årsskiftet :)
  • Janbo

Hej! 

Du är ju anonym! skriv till mig 😊
  • MickisR

Hej allihopa. 

Jag var med i gruppen från början men sen vart lite off då jag mått väldigt dåligt, fortfarande inte bra, men börjar bli bättre!! v. 16+1 idag, bf 1/5 😊

förutom idag då jag varit på akuten då jag förmodligen fick ett krampanfall (har epilepsidiagnos sen innan men inte haft medicin eller anfall på typ 3 år så fattade Inte riktigt vad som hände mer än att jag mådde skit). Men känns okej nu igen och allt verkar vara okej med bebis! Lyssnade på hjärtat ❤️

Vi va på KUB i slutet av oktober men vet inte kön än, hoppas vi får reda på det på Rul 6/12 😍 men allt såg bra ut och ser fram emot att få se hen igen!! 

jag kan också gärna gå med i Facebook gruppen också och såklart vara här med😄 

• MickisR
    Anonym (Bfmaj24) skrev 2023-11-15 18:19:34 följande:
    Vad roligt, grattis! Klart att du är välkommen till tråden!

Idag har jag varit och vaccinerat mig mot covid-19. Jag tar influensan sen i december och kikhostan någon gång efter årsskiftet :)
    Jag tänkte också ta tag i och vaccinera mig. Fick du tid snabbt när du bokade? 😊 Ska man vänta med kikhostan till senare? Är det bättre, eller är det bara för att du vill sprida ut det lite?
  • Mammamiao
    MickisR skrev 2023-11-16 21:16:13 följande:
    Jag tänkte också ta tag i och vaccinera mig. Fick du tid snabbt när du bokade? 😊 Ska man vänta med kikhostan till senare? Är det bättre, eller är det bara för att du vill sprida ut det lite?
    Hej,

Jag vaccinerade mig för covid och influensa förra veckan, de sade man brukar ta båda samtidigt och rekommenderade det. Sen bokade de in mig till vaccination nu om 2 veckor när jag gått in i vecka 16 (vecka 16 är tidigast för kikhosta). 
    Jag fick tid dagen efter jag ringde :) 
  • Anonym (Bfmaj24)
    MickisR skrev 2023-11-16 21:16:13 följande:

Vaccinationsmottagningarna i närheten har drop in, så jag gick bara in och sa att jag ville vaccinera mig. Fick ta sprutan 5 minuter senare. Förra gången jag vaccinerade mig mot covid-19 fick jag mycket biverkningar och tar man influensan samtidigt ökar risken för ännu mer biverkningar. Därför ville jag ta en i taget, så jag inte skulle må dåligt :)

Kikhostan ska man ta efter vecka 16, är i vecka 15 nu, så jag tar den senare. 

• Mammamiao
    Anonym (Bfmaj24) skrev 2023-11-17 06:27:33 följande:

Vaccinationsmottagningarna i närheten har drop in, så jag gick bara in och sa att jag ville vaccinera mig. Fick ta sprutan 5 minuter senare. Förra gången jag vaccinerade mig mot covid-19 fick jag mycket biverkningar och tar man influensan samtidigt ökar risken för ännu mer biverkningar. Därför ville jag ta en i taget, så jag inte skulle må dåligt :)

Kikhostan ska man ta efter vecka 16, är i vecka 15 nu, så jag tar den senare. 

nu säger säkert alla olika men jag hade bokat tid för Influensa och ssk sade att man inte får mer biverkningar bara för att man tar båda samtidigt? Det stämde iallafall på mig, hade inget förutom lite ont i båda armarna.  :) men säkert individuellt såklart :)

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!