• Anonym (777)

Förälder som aldrig tagit kontakt

Anonym (Barnet) skrev 2023-08-26 08:54:01 följande:
    Här handlar det om att min mor aldrig ställt krav eller pratat med mig om min pappa. Han har alltid varit en okänd men som vuxen har jag gjort efterforskningar. Vi bor i samma stad. Han vill inte veta av mig. 
    Är du helt hundra på att han vet att det är DU som är barnet? Han kanske bara vet att det finns et barn, och han har inte tagit reda på mer? 

Hur vet du att din mamma ens ville att han skulle ha kontakt med dig? Finns en del mammor som väljer att skaffa barn och ha dem på egen hand, för att de inte vill ha pappan med. 

Oavsett om din pappa är en skitstöbel som verkligen låtsas om att du inte finns, så måste du ta reda på fakta från din mamma först. Jag vet en person när jag växte upp som blev pappa oplanerat, som lovade  mamman att aldrig höra av sig till barnet, för det ville inte hon. 
  • Anonym (777)
    Anonym (Barnet) skrev 2023-08-26 09:20:58 följande:
    Min mamma är mycket speciell. Helt avstängd när det gäller att prata om djupare saker. Mycket konflikträdd, har nog aldrig ställt ett enda krav i hela sitt liv. Inga vänner. Det går inte att prata om detta.

Han vet garanterat inte mer än att det finns ett barn som han medgett att han är far till juridiskt. Mina morföräldrar vet inte vem han är. 

Jag har vuxit upp i tron att jag inte är värd mer. Ingen har sagt det men man har ju hela livet förstått att man har en far. 
    Det hade varit 100% bättre om min mamma sagt att hon fick barn med en idiot. 
    Ok men då är det faktiskt mycket din mammas göranden som är roten till det hela. Beklagar att du haft en tuff uppväxt men det är inte riktigt pappans fel kan jag tycka, och med att din mamma levt som hon gjort. 

Jag tycker att om du är helt säker på att det är den som är din pappa, så skriv ett brev? Skriv artigt och fint, skicka med ett foto på dig själv + bevis på faderskapet. Lämna dina kontaktuppgifter och skriv ödmjukt att du förstår om han inte tar kontakt men att du skulle bli glad om han gjorde det. Att du inte kommer tjata utan det är det här brevet du skrivit som är ditt försök till kontakt. 

Är han en normalt vettig person blir han nyfiken och vill iaf prata med dig. 
Svar på tråden Förälder som aldrig tagit kontakt