Inlägg från: Anonym (Jessica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessica)

Otrohet/ öppet förhållande- varför så stigmatiserat?

Anonym (Bella) skrev 2023-08-26 19:54:35 följande:
    Otrohet/ öppet förhållande- varför så stigmatiserat?

Jag har aldrig varit otrogen ska jag börja med att säga och har inga planer på att vara det heller, men jag blir chockad när jag läser folks hatiska kommentarer till otrogna människor på familjeliv.

Jag träffade min man som 20 åring, vi har varit tillsammans i 21 år och jag hoppas minst lika många år till. MEN är det verkligen rimligt att leva ett helt liv tillsammans utan att trampa snett någon gång? Inte råka bli tillfälligt förälskad i någon annan och i stundens hetta råka råka klanta till det? Inte råka såra varandra under en hel livstid?

skulle min man råka vara det så skulle jag nog faktiskt ha överseende (såtillvida det var en tillfällighet händelse och inte aktiv otrohet).

Det är så otroligt vanligt med otrohet och att råka bli förälskad. Och känslor styr man inte över. Är vi inte lite väl hårda mot otrogna??

vore det inte bättre att faktiskt vara realist och istället diskutera med sin partner hur man ser på otrohet? Ifall det skulle hända och kanske efter hand när man varit tillsammans så länge som jag och min man- faktiskt våga diskutera möjlighet att öppna upp förhållande utan att det behöva vara så stigmatiserat? 

vi ska ju leva sååå länge

vad tycker ni? Är det rimligt att agera med sådan avsmak när många faktiskt bara råkar begå ett mänskligt misstag?

Kan tycka det mest beror på hur man beter sig. Ljuger man och slänger skit på den utsatta som kommit på den otrogna, så är det hemskt. Har varit med om det själv. De gör ju så bara för att rädda sitt eget skinn.
  • Anonym (Jessica)

Men de fattar ju inte att lögnen sårar mer. Han erkände till slut. Sen skrattade åt mig och ljög igen, sen erkände. Han var galen.

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Suck) skrev 2023-08-28 12:39:55 följande:

Många dömande personer här (både kvinnor och män) har aldrig varit med om riktigt stark attraktion utanför äktenskapet. Så stark att många inte kan stå emot. Nu kommer det säkert inlägg ylandes "-det har jag visst". Ni kan bespara er, vi fattar. Otrohetsaffärer ser väldigt olika ut.

Man kan vara otrogen och stå för det. Vara ärlig, ledsen och förklara sig. Anser att det är en stor skillnad mellan det och att dölja, ljuga och slänga skit på den bedragne personen. Hur är du själv? 
  • Anonym (Jessica)

Var med en kille som var otrogen. Lögnerna och de fula orden han slängde på mig när jag kom på honom var det värsta av allt. När jag åkte dit sent en kväll och såg henne vara där var det bara så Skönt. Då kunde jag gå. Jag hade rätt. Han var otrogen. Då var det inte ens lika jobbigt längre. Nog var jag ledsen, men jag lämnade honom utan problem. Ville bara ha svart på vitt, inga jäkla lögner. Att man ska göra allt så svårt hela tiden. Varför inte bara stå för det man gör. 

En annan var också otrogen (mot sin tjej med mig utan att jag visste först) men han erkände direkt. Ser faktiskt upp till honom, för att han åtminstone var ärlig. De är tillsammans fortfarande. Är glad för deras skull. 

• Anonym (Jessica)
    Agda90 skrev 2023-08-28 12:44:08 följande:

Otrohet är ALLTID ett val!!
    Dyker det upp en snygg kvinna/man på krogen som flirtar så väljer man att flirta tillbaka och sedan hoppa i säng. Det är lika mycket ett val som att man sitter på sin kammare och kuckilurar hur man ska gå tillväga för att vara otrogen

Vad gäller öppet förhllande, det är något som man får komma överens om. Men det är inget för mig. 

Jag anser att man kan leva tillsammans utan att hoppa i säng med andra. Men det är min åsikt. 

Håller med. Beror säkert på att de förmodligen inte har någon kontroll på sina impulser de får. Får de en idé då går de på den. Utan att tänka efter. 

Vissa står iallafall för det. Det värsta är ju de som dessutom ljuger också. 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-08-28 12:58:19 följande:
    Får inte ihop det här. Han var ärlig när han var otrogen. Vad säger att han inte är otrogen med 50 kvinnor till på samma sätt som du? Den andre killen kanske bara var otrogen med dej under längre tid. Sämre? Jag är inte så säker på det.

Med det här vill jag bara visa på meningslösheten med att diskutera otrohet och liknande. Ingen situation är den andra lik och folk ylar till höger och vänster om omoral och fans moster.

En fullständigt meningslös diskussion egentligen. 
    Det jag ville få fram är att jag tycker det viktigaste är att man är Ärlig. Många ljuger sönder sig och på allt slänger skit på den bedragne och förnekar så länge det bara går. Det är just det där, som sårar mest.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Suck) skrev 2023-08-28 13:04:39 följande:
    Ingetdera. Hur är du?
    Ärlig.
  • Anonym (Jessica)

Fast jag skulle inte ens kunna göra så mot någon 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Suck) skrev 2023-08-28 13:19:23 följande:
    Vissa av de som aldrig varit otrogna har aldrig känt riktigt stark attraktion. Det är inte alla eller inga här. 
    Men förhoppningsvis har man ju det för sin partner. Tror inte att man får stark attraktion från en dag till en annan, märker man ens nyfikenhet borde man ju stanna där. Av respekt för sin partner.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (kvinna50+) skrev 2023-08-28 15:09:29 följande:
    Man kan inte jämföra otrohet med våldtäkt.

Vid våldtäkt är det helt andra drifter som styr och de har inget med attraktion att göra. Det handlar om maktbegär

De flesta våldtäkterna  sker i hemmet i parrelationer och har inget med attraktion att göra 

Jaså, vart har du fått den informationen ifrån?

Två av de som försökt ge sig på mig tex var mina så kallade vänner och mitt ex bästa vänner. De visste att jag inte ville något. 

Svar på tråden Otrohet/ öppet förhållande- varför så stigmatiserat?