Inlägg från: Anonym (Mansfälla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mansfälla)

Otrohet/ öppet förhållande- varför så stigmatiserat?

Det där med öppna relationer och förlåta otrohet tror jag är en mansfälla. Mannen har begränsade möjligheter att få ut något av det och kvinnan har enorma möjligheter. Så öppen relation är i många fall det samma som cuck.

Mannen får passa barnen som förmodligen inte ens är hans egna medan hon ligger runt.

Något som höjer självmordsbenägenheten och den psykiska ohälsan hos män. 

• Anonym (Mansfälla)
    Anonym (Två typer) skrev 2023-09-03 03:12:36 följande:
    Detta känner jag inte igen. I de fallen jag vet har det varit tvärtom. T.ex. att kvinnan blivit sjuk eller handikappad, och då har mannen stannat och vårdat henne, men i utbyte har han fått lov att ha sexuella eskapader ibland på en "no ask no tell"-basis. D.v.s. hon får aldrig veta när han har gjort det, eller om han har utnyttjat sin "rättighet" överhuvudtaget.

Alternativet hade varit att han lämnat henne helt, och då hade hon blivit helt ensam och beroende av betald personal. För man kan inte begära av en man som är under låt oss säga 50 år, att han ska leva utan sex resten av livet. Det här förstår de flesta.
    Jag tror att väldigt få kvinnor är intresserade av att ligga med en upptagen man som vårdar en handikappad eller cancersjuk och kanske döende fru. Det är inte en relation särskilt många vill ge sig in i. Kvinnor har bättre mindre tragiska alternativ att välja på. Då handlar mannens vänstrande om sexköp.  
Svar på tråden Otrohet/ öppet förhållande- varför så stigmatiserat?