Klädsel på gym
Jag har inte brytt mig speciellt mycket om hur man klär sig på gymmet. Själv har jag t-shirt och kortbyxor, så rätt vanligt med andra ord. Är inte på gymmet för att glutta på tjejer, men har noterat att det blir fler och fler som vill sticka ut.
Det finns någon slags debatt kring att tjejer inte ska ses som objekt på gymmet och det finns tjejer som spelar in män som tittar på dom och lägger ut på nätet för allmän beskådan.
Men fler och fler tjejer på gymmet klär sig mer och mer utmanande. Dessa träningsbyxor med en söm rakt genom hela ändlyktan är i princip som en extra hud. Man ser allt. Det känns rejält desperat efter någon form av bekräftelse. Inte sällan med en topp som trycker ihop tuttarna.
Hur lätt gör ni det får oss män att träna på som om inget har hänt? Visst, man kan kontrollera sina drifter och inte titta alls, men dom flesta av oss slår nog en liten glutt ibland.
Det känns som att debatten handlar om att man inte ska göra tjejer till objekt, men en hel del av tjejerna verkar göra allt för att vara just detta.