• Anonym (PS)

Klädsel på gym

Jag har inte brytt mig speciellt mycket om hur man klär sig på gymmet. Själv har jag t-shirt och kortbyxor, så rätt vanligt med andra ord. Är inte på gymmet för att glutta på tjejer, men har noterat att det blir fler och fler som vill sticka ut.

Det finns någon slags debatt kring att tjejer inte ska ses som objekt på gymmet och det finns tjejer som spelar in män som tittar på dom och lägger ut på nätet för allmän beskådan.

Men fler och fler tjejer på gymmet klär sig mer och mer utmanande. Dessa träningsbyxor med en söm rakt genom hela ändlyktan är i princip som en extra hud. Man ser allt. Det känns rejält desperat efter någon form av bekräftelse. Inte sällan med en topp som trycker ihop tuttarna. 

Hur lätt gör ni det får oss män att träna på som om inget har hänt? Visst, man kan kontrollera sina drifter och inte titta alls, men dom flesta av oss slår nog en liten glutt ibland.

Det känns som att debatten handlar om att man inte ska göra tjejer till objekt, men en hel del av tjejerna verkar göra allt för att vara just detta.

• Svar på tråden Klädsel på gym
  • Anonym (Gymtjejen)

Alltså, dom där tightsen med mittsöm är inte fina imo, gärna ihop med bara en lite längre sportbehå. Ser det på unga tjejer och har tänkt och brukar diskutera ibland att det säkert kan bero på sociala medier där såna bilder finns. Jag är på gymmet för att träna och har tights, linne och nån uppvärmningsjacka/tröja på mig. Vill ju inte vara kall när jag börjar, skador är inget kul.

Så kan säga att den där klädseln är inget alla tjejer tycker är ok eller snygg heller. Visst kollar killar på mig men det inget jag lägger vikt vid, det går inte att slippa undan. Är det en tid med få människor där eller mest tjejer så är det ändå en lättnad att slippa se dom där blickarna som glider undan när jag ser upp. Men någonstans måste folk ändå titta, jag kan notera nån vältränad man i förbifarten.

• Pixie99

Jag själv har aldrig förstått mig på kvinnor som lägger fram sina fysiska attribut till allmänt beskådande, och sedan förfasar sig när någon faktiskt tittar. T ex använder push-up behå med en spektakulär urringning, men sedan spydigt utbrister "hörrö, ögonen är häruppe!" om en stackars man råkar kasta så mycket som en enda blick mot klyftan. Sen givetvis är det en himmelsvid skillnad mellan att titta till lite försynt eller att glo och dregla, i vilket fall man skulle bryta mot gängse sociala konventioner.

Jag själv väljer inte specifikt "sexiga" kläder på gymet, eftersom jag faktiskt är där för att träna. Men jag förnekar ändå inte att jag gillar om män tittar till lite extra om jag har tajtare eller lite mer avslöjande kläder. Jag har tränat på gym i trettio år, är stolt över min kropp och vill inte gömma mig från att bli sedd. Det är klart som korvspad att det är en bekräftelse; vi är sociala och sexuella varelser, och behovet av bekräftelse ingår som en del vårt genetiska arv. Att förneka detta behov vore att förneka en del av vår natur.

• Anonym (Slappna av)

Man ska ofta komma ihåg att folk är individer. Det är nog oftast inte samma kvinna som förfasas över mäns blickar som klär sig i bh och avslöjande shorts. vissa Tänker si och andra tänker så. 

sen finns det de som är lite irrationella och gör både och också, men det kan man inte applicera på alla kvinnor. Finns säkert ett resonemang där med. 

Finns ju ett mellanting mellan att stirra i golvet och att stå och råglo där man beter sig trevligt och normalt, så går det nog bra! 

• linani
    Anonym (PS) skrev 2023-08-27 08:59:41 följande:
    Klädsel på gym

Men fler och fler tjejer på gymmet klär sig mer och mer utmanande. Dessa träningsbyxor med en söm rakt genom hela ändlyktan är i princip som en extra hud. Man ser allt. Det känns rejält desperat efter någon form av bekräftelse. Inte sällan med en topp som trycker ihop tuttarna. 

Hur lätt gör ni det får oss män att träna på som om inget har hänt? Visst, man kan kontrollera sina drifter och inte titta alls, men dom flesta av oss slår nog en liten glutt ibland.

Håller inte med i din spaning om att "fler och fler" klär sig "mer och mer utmanande". Det är snarare en begränsad grupp, oftast ganska unga tjejer, som har gymkläder enligt vad som trendat hos sociala medier/kändisar.

Sällan de tjejerna som drar de tyngsta styrkelyften heller. Hör oftast ihop med att göra 100% rumpa & lår.

Du har ingen aning om vilka åsikter dessa personer har i övriga livet, så det blir irrelevant att tala om hur "tjejer" gör. Vissa tjejer gör si, andra tycker så.

Sedan blir man såklart inte blind bara för att man går in på ett gym. Man ser andra människor. Har någon en avvikande klädsel kommer man automatiskt att se dom mer. Men då ser man det, noterar, och tittar bort. Man glor inte på ett olämpligt sätt.

Tips! Titta ner i din mobil, om du har svårt att veta var du ska rikta blicken. Den har du väl ändå med för att logga träningsresultat.
  • linani
    Tips 2, bonustips
    Träna hårdare! Om du lyfter tungt till failure kommer du vara fokuserad på det, och ha mindre energi att spana på andra. De mest tränade männen på gymmet brukar vara mer intresserade av sina egna och sina vänners muskler än tjejerna i omgivningen.
  • Anonym (Gymtjejen)
    linani skrev 2023-08-27 10:48:09 följande:
    Tips 2, bonustips. 
    Träna hårdare! Om du lyfter tungt till failure kommer du vara fokuserad på det, och ha mindre energi att spana på andra. De mest tränade männen på gymmet brukar vara mer intresserade av sina egna och sina vänners muskler än tjejerna i omgivningen.
    Detta. Jag gillar andra folk som är där för att träna, dom är fokuserade, duktiga och hjälpsamma om så behövs. Dom som spanar runt sig brukar vara just dom där männen i t-short och shorts med tunna kroppar. Kanske är en ny miljö för dom.
  • Tyra myra

Kanske är det ett utslag av vår exhibitionistiska livsstil. Man vill visa upp sig och få bekräftelse av omgivningen.  Utseendefixeringen uppmuntrar till detta. Det är nog inte enbart inför männen man klär upp sig på gymmet utan även för de andra kvinnorna man jämför sig med.

Personligen tycker jag att det är en rätt tråkig utveckling

• Anonym (------)

Ja, de där supertajta tightsen somliga yngre tjejer har på gymmet där fittan (pardon my french!) tydligt framträder och man närapå kan ana anuset där bak. Sanslöst att man vill exponera sig så... Obestämd

• Anonym (PS)
    Anonym (Gymtjejen) skrev 2023-08-27 11:27:04 följande:
    Detta. Jag gillar andra folk som är där för att träna, dom är fokuserade, duktiga och hjälpsamma om så behövs. Dom som spanar runt sig brukar vara just dom där männen i t-short och shorts med tunna kroppar. Kanske är en ny miljö för dom.
    Spanar och spanar, man tittar till som på alla andra i gymmet. I dessa tider är det mer bekvämt att ha en biffig grabb bredvid sig än en ung kvinna i ålskinn där man ser konturerna kring hela underlivet.
  • Anonym (Höna)
    Anonym (PS) skrev 2023-08-27 16:56:50 följande:
    Spanar och spanar, man tittar till som på alla andra i gymmet. I dessa tider är det mer bekvämt att ha en biffig grabb bredvid sig än en ung kvinna i ålskinn där man ser konturerna kring hela underlivet.
    Du gör en höna av en fjäder. Så jobbigt kan det inte vara att råka titta till.

Svar på tråden Klädsel på gym