• trazan

Min man tycker jag är tjock och tänder inte på mig

Jag och min sambo  har varit tillsammans i tre år.jag vet att jag gått upp kraftigt i vikt efter mediciner och det har jag påtalat till honom.Det sista halvåret har vi inte haft sex överhuvudtaget.jag har undrat vad som är fel.I fredagskväll talade han om för mig rakt ut gå ner 15kg och pekade på mig jag blev stum och nu skäms jag inför honom att jag inte fattat det.Han sa gå ner kilona så kanske jag tänder på dig igen jag känner mig kränkt.nu undrar jag om vi  ska vara tillsammans överhuvudtaget.
    Jag har pratat med en dietist idag.
    Ska jag lämna honom och gå ner i vikt?

• Svar på tråden Min man tycker jag är tjock och tänder inte på mig
  • Swedman

Otroligt fult sagt av honom speciellt med tanke på att du äter mediciner pga nån åkomma. Sådana där uttalanden sätter sina spår och påverkar relationen. 
    Jag kan tyvärr inte råda dig hur du ska göra. 

• Anonym (Fia)

Att han känner som han gör kan han ju inte riktigt hjälpa. Men det var väldigt väldigt illa sagt. Hur har ni det i övrigt? Det låter inte som en kärleksfull och stöttande relation.

• trazan

Ja och till saken är han inte mager själv.Tack för ditt svar

• Anonym (Man som gillar mulliga)
    trazan skrev 2023-08-28 16:47:45 följande:

Ja och till saken är han inte mager själv.Tack för ditt svar

Otroligt trist attityd hos din kille. Klart att du inte ska vara ihop med någon som inte accepterar dig som du är, oavsett vad vågen visar.
  • trazan

Ja verkligen trist.jag ska lämna honom.han får inte röra mig.

• Anonym (Man som gillar mulliga)
    trazan skrev 2023-08-28 16:55:14 följande:

Ja verkligen trist.jag ska lämna honom.han får inte röra mig.

Bra! Du förtjänar bättre.
  • Core

Visst kan en partner känna så, men i en bra relation stöttar man varandra till den grad det går. Man lägger inte upp något på ett så nedlåtande sätt

• Anonym (Kvinna 50.)

Han kan ju inte rå för att han inte är attraherad av dig och hur säger man det på ett "snällt" sätt? Han har förmodligen våndats i många månader och när han väl fick ur sig vad problemet är blev det plumpt.

Hur hade du velat att han sa så du inte blir kränkt?

Svar på tråden Min man tycker jag är tjock och tänder inte på mig