Inlägg från: Gullvivor |Visa alla inlägg
  • Gullvivor

Ta hål i örat - Ålder?

Varför skulle det inte vara okej? 
    Min första dotter fick hål i öronen som nyfödd och den andra som 1-åring, funkade fint för båda och jag brukar inte köpa annat än guld till dem.

Att ta hål i öronen är enkelt och läker snabbt så jag håller inte med de andra i tråden som tycker att din dotter är för ung. Man behöver inte göra en så stor sak av det hela.

• Gullvivor
    Anonym (What) skrev 2023-08-29 00:42:10 följande:
    Fräscht att ta sina små barn som inte har något att säga till om och trycka nålar genom deras kroppsdelar för att det ska vara "fint". Så sjukt oskönt att sova med örhängen, det tycker nog en bebis också. Men mammis tyckte om det så det var värt det, tihi.
    Fast bara för att du tycker att det är oskönt så betyder det ju inte att andra gör det. Du har för stora örhängen kanske.
  • Gullvivor
    Anonym (Andrea) skrev 2023-08-29 05:34:17 följande:

Ska det göras en grej av att ta hål i öronen? Jag fattar inte ens vad som är problemet. Det är ju vanligt redan i lågstadiet.

Förstår inte heller denna överreaktion faktiskt. 
  • Gullvivor
    Anonym (a) skrev 2023-08-29 08:55:30 följande:

Gullvivor är alltid med i dessa diskussioner och förstår aldrig problemet trots förklaring, jag menar... varför är det svårt att förstå

"Alltid", har diskuterat det 1 gång. Du kan väl knappast kalla denna tråd för en diskussion. 

Du få gärna förklara en gång till eftersom jag har så svårt att förstå. Vad kan hända och varför är det fel att trådskaparens 8-åring skaffar hål i öronen?
  • Gullvivor
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-08-29 09:11:18 följande:
    Inget fel alls eftersom en 8-åring kan välja själv om h*n vill ha hål i öronen eller ej. Det kunde inte dina barn.

Man kan ha olika åsikter om vid vilken ålder det är lämpligt. Men barnen ska åtminstone vara gamla nog att kunna bestämma själva, samt någorlunda förstå vad det innebär.
    Uppenbarligen tycker ju anonym (a) att det är fel att en 8-åring får hål i öronen, därav min fråga.
  • Gullvivor
    Anonym (What) skrev 2023-08-29 11:11:05 följande:
    Du fokuserar alltså på att jag tycker att det är oskönt att sova med örhängen, snarare än att du trycker nålar genom dina barns kroppsdelar utan att de bett om det?

Jag tycker att barn kan få ta hål i öronen så fort de ber om det, jag bryr mig inte om att ha åldersgräns på 7, 10 eller 12 år. Men dina barn var bebisar, de kunde inte be om det. Det är ett slags övergrepp - rör inte andras kroppar, de är inte dina ägodelar! Hur svårt ska det vara.
    Vad tänkte du att jag annars skulle svara? Jag håller inte med dig, du håller inte med mig. Finns ingen anledning att diskutera det vidare. 
  • Gullvivor
    Anonym skrev 2023-08-29 13:34:01 följande:
    Tror snarare att det är dina barn som åsyftas.
    Det är ALDRIG ok att pierca bebisar.
    Om det är mina barn personen syftar på så handlar det inte om att jag inte förstår varför andra inte tycker det är okej, utan att jag förstår men helt enkelt inte håller med. Men nu är detta OT och i tråden handlar det inte om småbarn utan en 8-åring, och jag förstår inte vad problemet skulle vara.
  • Gullvivor
    RaYzLeR skrev 2023-08-29 20:38:35 följande:
    Jag tänkte, det var ju någon här i tråden som hade tagit hål i öronen på sin bäbis och 1-åring, men hon kanske hade gjort det själv.
    Går man hos någon som tar hålen med pistol så brukar det oftast inte finnas någon åldersgräns.
Svar på tråden Ta hål i örat - Ålder?