Inlägg från: Anonym (What) |Visa alla inlägg
  • Anonym (What)

Ta hål i örat - Ålder?

Gullvivor skrev 2023-08-28 23:40:56 följande:

Varför skulle det inte vara okej? 
    Min första dotter fick hål i öronen som nyfödd och den andra som 1-åring, funkade fint för båda och jag brukar inte köpa annat än guld till dem.

Att ta hål i öronen är enkelt och läker snabbt så jag håller inte med de andra i tråden som tycker att din dotter är för ung. Man behöver inte göra en så stor sak av det hela.

Fräscht att ta sina små barn som inte har något att säga till om och trycka nålar genom deras kroppsdelar för att det ska vara "fint". Så sjukt oskönt att sova med örhängen, det tycker nog en bebis också. Men mammis tyckte om det så det var värt det, tihi.
  • Anonym (What)
    Gullvivor skrev 2023-08-29 08:40:15 följande:
    Fast bara för att du tycker att det är oskönt så betyder det ju inte att andra gör det. Du har för stora örhängen kanske.
    Du fokuserar alltså på att jag tycker att det är oskönt att sova med örhängen, snarare än att du trycker nålar genom dina barns kroppsdelar utan att de bett om det?

Jag tycker att barn kan få ta hål i öronen så fort de ber om det, jag bryr mig inte om att ha åldersgräns på 7, 10 eller 12 år. Men dina barn var bebisar, de kunde inte be om det. Det är ett slags övergrepp - rör inte andras kroppar, de är inte dina ägodelar! Hur svårt ska det vara.
Svar på tråden Ta hål i örat - Ålder?