Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Ta hål i örat - Ålder?

Nej. Jag skulle vänta tills hon är minst 13 år gammal.

• Anonym (Nej)

Om du ändå bestämmer dig för att ge efter så är det BARA guld som gäller.

• Anonym (Nej)
    Friger skrev 2023-08-28 17:43:07 följande:
    Varför 13år? Vad spelar det för roll om hon får det nu?
    Ja jag skulle kunna påpeka att det riskerar att se trashigt ut eller billigt eller minst brådmoget, eller så det enkla faktum att små barn inte riktigt kan hålla ett "sår" rent på det sättet som behövs osv osv. Vid 13 år är det mer accepterat och mer lämpligt på alla sätt, ungefär den tid då man börjar högstadiet med andra ord.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Mamma till två döttrar) skrev 2023-08-28 19:57:05 följande:

Min erfarenhet från både när jag var i den åldern och av mina båda döttrar är att 75% av tjejerna har hål i öronen i lågstadiet. Det brukar vara någon enstaka som har väldigt strikta föräldrar resten som vill ha hål i öronen har det. 

De flesta vuxna har hål i öronen så du är ganska ensam om att se det som trashigt. 

Hade det varit min dotter hade hon fått vänta till 15. Du kan ta din kränkthet någon annanstans. Ingen har kallat varken dig eller dina döttrar för trash.
  • Anonym (Nej)

Ni som tycker att det är ok för ts barn att ha örhängen, skulle ni säga samma sak om piercing i ögonbryn, näsa, navel eller liknande? De saker som lyfts är att vuxna minsann har hål i öronen, likaså en del bebisar till och med, att det inte alls ser trashigt ut och att barn som är gamla nog att välja själva ska få ha örhängen, så då är det väl fritt fram även med de andra ställena? Eller sitter ni i glashus fodrat med dubbelstandard?

Svar på tråden Ta hål i örat - Ålder?