• Anonym (Hanna)

    Börja förskola, behöver pepp!

    Har börjat skola in min dotter på förskola, hon är 18 månader.
    Förskolan verkar bra,  det är inte så stor barngrupp och personalen verkar bra. Inget att klaga på där.
    Men det känns ändå så jobbigt,  min dotter och jag har ju alltid varit tillsammans, hon har haft min fulla uppmärksamhet och vi har våra mysiga sovstunder på dagen när jag läser saga och vi ammar och gosar.
    Nu ska hon plötsligt vara en i mängden av barn på dagarna och hon kommer inte få den kärlek som hon är van vid.
    OBS!   Jag kritiserar absolut inte pedagogerna på förskolan, de gör säkert sitt bästa.

  • Svar på tråden Börja förskola, behöver pepp!
  • Jemp

    Fullt rimligt, skulle jag säga. Jag minns känslan när jag insåg att min äldsta hade relationer jag inte hade koll på! De växer upp... 
    Bli inte förvånad om hon blir extra mammig, behöver mer närhet och kanske sämre sömn en period. Det är ju en omställning, men behöver inte vara dåligt. 

    Om bara du varit föräldraledig och fortfarande ammar blir omställningen större såklart. 

  • Anonym (Styrkekramar)

    Jag sitter i samma sits. Min son är nu 2,5 år och ska börja förskolan och det värker i mitt mamma-hjärta. Jag VET att det kommer gå bra och jag vet att han är redo, men vi har haft det så mysigt här hemma och jag har verkligen tyckt om att vara hemma med han och hans lillasyster. 

    Men det kommer gå bra, för dig och för mig. Vi måste bara landa lite i tanken. Första dagarna kommer vara konstiga men sedan så kommer den nya vardagen att börja rulla på. 

  • Anonym (Hanna)

    Ja jag hoppas att man vänjer sig..
    Min man har varit föräldraledig ett halvår, men jag har jobbat hemifrån och vi har ändå haft vår mysiga sovstund med saga och gos.  
    Under sommaren har jag varit fl och hemma med henne.
    Jag önskar verkligen att vi kunde vänta ett år eller så med förskola, men det funkar inte tyvärr. 

Svar på tråden Börja förskola, behöver pepp!