• Natttis

kan jag åka in

jag köpte en städmaskin men ångra köpet. dom väggrara att komma och hämta tilbaks den eller låter mig inte ångra köpet heller.
    skit samma va dom säger jag vet om 14 dagar ånger rätt vad dom än säger eller vad det står i avtal. så jag ringde banken som jag låna för denna vara. dom sa att det inte var några problem. sakt och gjort min skulld blev struken. men undrar om varan blir min inom en tid eller om jag kan åka in för att ( ha stulit den )  kan lixsom inte åka flera mil för att lämna tillbaka den personligen.

• Svar på tråden kan jag åka in
  • Anonym (Manman)

Hej, har du åberopat ångerrätten får de komma och hämta den alternativt boka en retur med något fraktbolag. Är kontraktet avbrutet är det deras problem. Låt den bara stå och använd den inte så är det lugnt.

• Enable0007

Ring dom och säg till att du ska kontakta konsumentverket då kommer dom direkt :)
    Vilken har du köpt , Kirby , Hyla , ? ?

• Anonym (Onkel Göhs)

Din värld låter osäker att leva i, där man bli frihetsberövad sådär direkt pga en "uppriktig" tvist om en städmaskin.
    Föreslår den vanliga världen istället, den är lite tryggare.

• Faxze

Om du hat köpt maskinen på distans, t.ex. internetbutik. Då har du 14 dagar ångerrätt. MEN beroende på vad som står i butikens köpvillkor kan du vara skyldig att stå för kostnaden för återlämnadet. Det vill säga, det är i så fall du som ska se till att företaget får tillbaka maskinen.

Har du köpt i en fysisk butik så har du ingen ångerrätt enligt lag. Om butiken ändå har ångerrätt på eget initiativ så brukar alltid villkoren vara att kunden ska återlämna varan. Det är alltså din skyldighet att transportera maskinen till butiken.

Alltså beror det på företagets köpvillkor om de ska hämta maskinen eller om du ska lämna den.

Hur köpte du maskinen? I fysisk butik eller på nätet? Vad har butiken för villkor?

• Anonym (Oo)
    Anonym (Onkel Göhs) skrev 2023-08-30 15:33:09 följande:

Din värld låter osäker att leva i, där man bli frihetsberövad sådär direkt pga en "uppriktig" tvist om en städmaskin.
    Föreslår den vanliga världen istället, den är lite tryggare.

Tror ts snarare råkat ut för en påstridig försäljare från ett oseriöst företag som försöker få sina kunder att tro att ångerrätten inte gäller på deras produkter.
Svar på tråden kan jag åka in