Känns som om jag förlorat mitt barn
Beklagar verkligen det du är med om! Förstår att det är väldigt tufft. Tycker du verkar vara en fantastisk bonusmamma som tagit dig an barnet så bra. Det pappan och biomamman gör mot barnet är fruktansvärt. Tänker på hur dåligt det är för ett sådant litet barn att bli separerad från sin tryggaste person. En 2 åring tar inte hänsyn till vem som är biologisk mamma, han älskar den som tagit hand om honom. Tycker dom är egoistiska.
Jag har två barn med ett ex. Minsta barnet har aldrig bott med sin biologiska pappa. Den relationen tog slut ganska tidigt i graviditeten och jag hann att träffa en ny kärlek innan det barnet föddes. Den mannen har vart en del av flickans liv från start fastän han inte är biologisk pappa. Han är den som nattar henne, den som ger henne trygghet, den som finns där när hon behöver. Han önskade att det var hans barn. Jag var ärlig och angav rätt fader. Hon får umgänge med sin biopappa, dock är han inte så engagerad än. Det känns jobbigt för min nyvarande kille att exet har barnet. Jag har ensam vårdnad om henne. Men hon har rätt till ungänge med sin pappa. Men en sak är säker. Skulle relationen ta slut med min nuvarande kille skulle jag ge lite av min umgängestid med barnet till honom. För flickan är liten och hon älskar min sambo. Det är den manliga förebilden hon träffar mest. Skulle aldrig vilja vara så elak och egoistisk mot henne att jag skulle ta bort den tryggheten från henne. Man bör alltid tänka på barnet bästa och det är inte för barnets bästa att förbjuda umgänge.
Jag själv hade en bonuspappa från att jag var 7 år tills jag var 15 år. Jag bodde då hos mamma på heltid och hos min biologiska pappa varannan helg. När mamma och bonuspappa gjorde slut så valde han att försvinna. Det var oerhört jobbigt för mig, för han var som en fadersfigur. Han var den som tog hand om mig så det var tufft när han bara försvann. Idag är jag över 30 oh tänker på min bonuspappa än idag ibland. Jag saknar honom.
Hoppas ditt ex och biomamman tillslut förstår hur illa dom gör sin son och tänker om.
Till TS: så oerhört brutalt både mot sonen och mot dig att göra som de gjort. Fruktansvärt. Lider med dig.