• Anonym (Frustrerad)

Han har sagt åt sonen att han får komma och gå som han vill

Bor i en fyra med tre barn. Äldsta som är i tonåren har eget rum, de andra två delar.
    I våras flyttade min pojkvän in. Han har en vuxen son (19) som ännu bor hemma (hos mamman numera), men utan att stämma av med mig har han sagt till honom att han får "komma och gå som han vill".

Vi bor i en stad flera timmar bort, så varje gång han kommer hit måste han sova över och då tar han äldstas rum, som i sin tur får dela med syskonen. Det är okej ibland, men inte flera gånger i månaden. Hon är autistisk och tycker det är jättejobbigt att tvingas ut från sitt rum.

Jag vet inte hur jag ska ta upp det här på ett bra sätt. Självklart får han komma hit, men det där med att "komma och gå" gillar jag inte alls... och så kan jag känna att han får sova på soffan istället, men det går inte alls, för då skulle han tydligen inte "känna sig som en del av familjen."

• Svar på tråden Han har sagt åt sonen att han får komma och gå som han vill
  • Anonym (Mimmi)

Det hade fått bli soffan ändå.
    Dina barn ska inte behöva flytta ut för att hans son ska få "komma och gå som han vill".
    Annars får väl dina små dela säng med dig och pojkvännen, då kanske det blir annat ljud i skällan

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Mimmi) skrev 2023-08-31 15:35:00 följande:

Dina barn ska inte behöva flytta ut för att hans son ska få "komma och gå som han vill".
    Annars får väl dina små dela säng med dig och pojkvännen, då kanske det blir annat ljud i skällan

De "små" går i mellanstadiet, så det vill nog ingen av oss :')

• Ocdmänniska
    Anonym (Mimmi) skrev 2023-08-31 15:35:00 följande:

Hållet med mimmi!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Skärp dig!) skrev 2023-08-31 15:46:06 följande:

Mina barn och andras ungar eller? Dina kids bor ju där hela tiden då är det väl inte mer än rätt att din mans son får hälsa på när han vill. Vem är du att sätta upp regler för det?

Du låter som en typisk styvhäxa, dina barn går först i alla lägen och det ska din man bara acceptera. Det kanske inte är så kul för honom att dras med dina ungar jämt heller men här finns det ju inget alternativ så bjud till lite själv och var schysst.

Däremot kan väl sonen som är på besök sova på soffan eftersom det bara rör sig om någon natt då och då det är helt okej tycker jag.

Mina barn är för det första BARN, för det andra så bor de vv. Han älskar mina barn och sonen kallar dem sina småsyskon, jag tycker bra om sonen också, men jag vill inte att han ska kunna dyka upp när helst han känner för det ändå.
  • Anonym (Skärp dig!)

Oj är de BARN! Men förlåt, klart dina små älsklingar går först jämt, tänkte inte på det. Och det är klart att han älskar dina barn, synd att du inte kan återgälda det när det gäller hans son.

Om sonen nu bor långt borta så antar jag att han inte kommer varje dag så tycker nog ändå att du får ställa upp när han kommer. Om dina ungar dessutom bor vv så är ju rummen lediga när de är borta.

Kommer dina barn också att få be om lov på sina bara knän för att få besöka dig när de är 19 år eller kommer de att få komma och gå som de vill?

• EpicF
    Anonym (Frustrerad) skrev 2023-08-31 15:49:51 följande:
    Mina barn är för det första BARN, för det andra så bor de vv. Han älskar mina barn och sonen kallar dem sina småsyskon, jag tycker bra om sonen också, men jag vill inte att han ska kunna dyka upp när helst han känner för det ändå.
    Då måste du kommunicera med din sambo hans son. Kanske är det dax för er att se er om efter en större lägenhet där sonen kan ha ett eget rum (ett rum som också kan vara gästrum). 
  • Anonym (Frustrerad)
    EpicF skrev 2023-08-31 15:58:14 följande:
    Då måste du kommunicera med din sambo hans son. Kanske är det dax för er att se er om efter en större lägenhet där sonen kan ha ett eget rum (ett rum som också kan vara gästrum). 
    Jag letar större hela tiden, men har hittills inte lyckats få någon. Har inte råd att köpa som det är nu. Behöver en sexa om han ska få eget rum (vilket känns extremt till någon som faktiskt är vuxen) och det finns det verkligen inte många av.
  • Anonym (U)

Var det inte väldigt dumt att han flyttade in när det inte är möjligt att alla kan få plats?
    Större bostad får bli en prioritet nu.

• Anonym (Penelope)

Ännu en familj som har köpt ett för litet boende för alla sina barn. 

Hade ni inkluderat alla barn när ni köpte lägenheten, hade detta inte varit ett problem. 

Svar på tråden Han har sagt åt sonen att han får komma och gå som han vill