• FallenAngelNr1000

Rengöra strykjärn med keramisk yta?

Tjejen är galen på mig. Försökte minska märkena i trägolvet med blöt handduk men råka bränna fast rester ifrån handduken på den keramiska ytan. 

Läste om sätt att göra rent ett strykjärn. Hon dissa dem alla då det var en keramisk yta. Så nu undrar jag hur gör jag bäst rent strykjärnet med en keramisk yta??

Lägger tråden bland känsligt då det visst var det. 

• Svar på tråden Rengöra strykjärn med keramisk yta?
  • Pixie99

Det är nu som du mannar upp, går till Elgiganten eller Trettio.se, letar reda på det dyraste och bästa strykjärnet med keramisk yta och köper det åt henne. Behöver jag ens säga detta? 

• Anonym (tp)

Det går alltså inte att göra rent sulan från fastbrända tygrester. Strykjärnet är i princip fördärvat.

• sillson

Du måste få din flickvän att inse att det är både töntigt och borgerligt att stryka sina kläder. Sedan ersätter du strykjärnet med kontanter så att hon kan göra något vettigt för pengarna. 

• Goneril

Men Herregud säger jag! Vad har hänt med dagens unga män? Behöver frågan ställas i ett forum? Du ska givetvis köpa ett nytt strykjärn, som tidigare påpekats i tråden, det dyraste och mest exklusiva. Jaså, du har inte råd? Då skulle jag som din flickvän kicka ut dig, vad ska hon med dig till?

• Lönnsirap

Självklart kan du försöka fixa strykjärnet med något knep från internet, men gillar du din tjej bör du förstås be om ursäkt över att det troligen blivit förstört, fråga henne om hon vill ha ett precis likadant, eller en annan modell och sen helt enkelt fixa fram en sådan.

• FallenAngelNr1000

Jag bad om ursäkt o erbjöd henne mitt strykjärn som är använd endast 1 gång. Tror det kostade dessutom det dubbla nästan mot hennes. Så nej, tänker inte köpa ett till då har kan ta min.

Svar på tråden Rengöra strykjärn med keramisk yta?