Avundsjuk på mannen?
Du får tänka på att mycket av dina känslor beror på hormoner och att du punkt punkt punkt är så höggravid man kan bli. Det är inte konstigt att du känner som du gör, men livet kommer tillbaka, foglossnigen försvinner och du kommer också dricka kaffe med likasinnade igen.
Jag är mitt uppe i föräldraledigheten och avundas också min mans frihet. Å andra sidan har jag något som han inte har. Jag har fått bära mina barn på insidan. De har fått somna till ljudet av MITT hjärta, de har fått ligga på min arm och snuffsa in sig vid min bröstkorg. JAG har fått det där första leendet på morgonen och den där jobbiga lilla pratstunden på kvällen som aldrig tyckts ta slut för bebis ska somna. Det är jag som har fått baka baka liten kaka vid blöjbyte och JAG som har fått lukta min Bebis i nacken till jag själv somnar. Det är värt varenda kaffe och intressant diskussion i världen. Småbarnstiden kommer inte tillbaka. Du behöver inte älska den, men värna den. Kaffestunden kommer tillbaka innan du hinner blinka.