• Anonym (Fattar ingenting)

Något seriöst fel på henne

Hjälp mig, förstår ingenting. 

Hon gör fel, hon gör på sitt sätt o det har skadat mig fysiskt. O istället för att be om ursäkt o bli snäll så blir hon iskall och skäller ut mig??? Bara härjar loss istället för att be om förlåt o fråga hur hon kan hjälpa på bästa sätt. 

Det är som om hon har djävulen i sig. Jag mår skit idag totalt jävla skit o letade efter en tändare till ciggen som ex. Har knappt kunnat röra mig alls idag o hållit mig vaken o domningar överallt. Men hon vägrar dela med sig av sin tändare. 

Hon gjorde lite mat, det gjorde hon. Men gjorde 1/4:e del av vad jag äter o sa att jag inte behöver äta mer. Jag mår skit o behövde mat! Hon drog istället in på maten! Jag förstår ingenting. Verkligen ingenting. 

Jag är ofta trött av mig o hon gav mig en Concerta vid något tillfälle o jag blev pigg. Inatt gav hon mig ritalin o jag har varit helt förstörd! Har gått o undrat hela dagen vad som var fel, pratat med henne där jag gick igenom vad jag hade gjort för skillnad för hade helt glömt bort att jag fick en tablett inatt. Honda inte ett pip. 

Hon är arg på mig o är så dryg att man bara vill göra sig själv illa o avsluta sitt liv asså. 

Vad fan är felet med henne???

• Svar på tråden Något seriöst fel på henne
  • Anonym (F)

Asså är du fysiskt handikappad och beroende av hennes omvårdnad eller varför fixar du inte dessa saker själv? Har du ingen hemtjänst eller liknande? Och varför ger hon dig medicin? Varför är du inte betrodd med att sköta den själv? Fixa din egen medicin vet ja! Vem är "hon" mot dig i sammanhanget, en mamma, en syster, en flickvän eller vad? Många frågetecken.

Vad som är fel? Hon har tröttnat på dig, rejält!

• Anonym (Men snälla...?)

Vad är felet på dig som tar andras medicin utan ordination eller tanke på vad ditt system tål, är du helt knäpp?

Och röker? Det slutade vara något som vettiga personer gör år 1989 ungefär.

Vill du ha mer mat, så laga mer mat då eller är du hjälplös?

Ni låter dysfunktionella båda två utifrån det du skriver.

Anonym (Men snälla...?) skrev 2023-09-02 17:53:15 följande:

Vad är felet på dig som tar andras medicin utan ordination eller tanke på vad ditt system tål, är du helt knäpp?

Och röker? Det slutade vara något som vettiga personer gör år 1989 ungefär.

Vill du ha mer mat, så laga mer mat då eller är du hjälplös?

Ni låter dysfunktionella båda två utifrån det du skriver.

Ändå har hon inte gått de 3 gånger som jag nu har gjort slut. För att jag inte har dessa mediciner själv o anses inte ha adhd. O har sökt för min trötthet men får ingen hjälp. Jag slutade röka sen träffade jag henne som sitter o röker konstant o har sin mobil i andra handen. 

Ville bara inte däcka kl 21 igår på min första lediga dag o kväll på flera veckor.

Jag har varit hjälplös idag ja då kroppsdelar domnat bort helt o jag har inte kunnat hålla mig vaken knappt något alls idag p ga tabletten.

Jag kom inte ihåg ens att jag tog den heller o hon sa inte ett pip. Hon är inte trött på mig, det är ju hon som vägrat gå när jag har gjort slut.
  • Anonym (F)
    Anonym (Fattar ingenting) skrev 2023-09-02 17:59:07 följande:
    Ändå har hon inte gått de 3 gånger som jag nu har gjort slut. För att jag inte har dessa mediciner själv o anses inte ha adhd. O har sökt för min trötthet men får ingen hjälp. Jag slutade röka sen träffade jag henne som sitter o röker konstant o har sin mobil i andra handen. 

Ville bara inte däcka kl 21 igår på min första lediga dag o kväll på flera veckor.

Jag har varit hjälplös idag ja då kroppsdelar domnat bort helt o jag har inte kunnat hålla mig vaken knappt något alls idag p ga tabletten.

Jag kom inte ihåg ens att jag tog den heller o hon sa inte ett pip. Hon är inte trött på mig, det är ju hon som vägrat gå när jag har gjort slut.
    1) Vadå inte gått? Bor ni ihop eller? Sluta släppa in henne!
    2) Sluta ta andras mediciner! Det kan bli riktigt fel i systemet, särskilt som du tydligen inte har så pass stark adhd att du behöver medicineras, många med adhd behöver det inte heller och du "har" inte ens adhd. Acceptera det istället för att psyka ner dig med andras tabletter.
    3) Trötthet går att motverka genom att ha ett normalt och sunt liv med jobb, vila, fritid, fysisk aktivitet, hälsosam mat och liknande. Har du ändå problem så fortsätt söka vård.
    4) Så du drogar dig bara för att vara vaken? Lägg ner direkt.
    5) Ja men bra att du inser att de där tabletterna förstör din kropp! Lär din läxa!
    6) Klart hon tröttnat på dig men hon är för destruktiv för att kunna gå själv. Släng ut henne!!
  • Anonym (00)

Oavsett vad hon gör så ska du INTE ta mediciner som inte är tänka till dig. 

Ring en vän eller släkting och fråga om den kan hjälpa dig om du har svårt rent fysiskt just nu. Bo hos någon annan ett par dagar? 

Du borde nog också ringa 1177 och be om råd angående medicinen du stoppat i dig. Om du har kroppsdelar som domnar bort låter det inte bra. Du kanske behöver till sjukhus. 

• Anonym (Låter som en misshandelsrelation)

Det låter som att du sitter fast i en misshandelsrelation. Du har en massiv fördel gentemot många andra i din sits och det är att du är man, din misshandlare är en kvinna.

Du är med stor sannolikhet starkare än henne fysiskt. Säg åt henne bestämt att det är slut och du är inte välkommen i mitt hem längre. Går hon inte så bär/släpar du ut henne, stänger dörren bakom och låser.

Förstår inte den där extrema iskallheten. Som att hon blir en helt annat person. Den är läskig ärligt talat. 

Sen leker hon som ingenting oftast o allt ska vara bra.

Hon vägrar desutom att gå. Har försökt göra slut men hon vägrar då hon vill vara med mig enligt henne själv. 

• Anonym (F)
    Anonym (Fattar ingenting) skrev 2023-09-02 18:08:09 följande:

Förstår inte den där extrema iskallheten. Som att hon blir en helt annat person. Den är läskig ärligt talat. 

Sen leker hon som ingenting oftast o allt ska vara bra.

Hon vägrar desutom att gå. Har försökt göra slut men hon vägrar då hon vill vara med mig enligt henne själv. 

Släpa ut henne då. Orkar du inte själv rent fysiskt så ring en kompis så kan ni hjälpas åt.
    Anonym (F) skrev 2023-09-02 18:11:03 följande:
    Släpa ut henne då. Orkar du inte själv rent fysiskt så ring en kompis så kan ni hjälpas åt.
    Tänker inte röra henne fysiskt för då slår hon väl sig själv o anmäler en för misshandel.

O nej. Hon väger lika mycket som mig fast det skiljer bra i längd på oss. Så skulle hon gå loss så vet jag faktiskt inte hur utfallet blir. Nej men kan inte fortsätta såhär. Tack. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Fattar ingenting) skrev 2023-09-02 18:27:11 följande:
    Tänker inte röra henne fysiskt för då slår hon väl sig själv o anmäler en för misshandel.

O nej. Hon väger lika mycket som mig fast det skiljer bra i längd på oss. Så skulle hon gå loss så vet jag faktiskt inte hur utfallet blir. Nej men kan inte fortsätta såhär. Tack. 
    Har du några idéer själv förresten om hur du ska få ut henne? Har du funderat på att ringa polisen?
Svar på tråden Något seriöst fel på henne