• Anonym (Ångerfull)

Ångest över sexpartner

Efter en kväll vaknar jag upp på en okänd plats jag inte vet eller minns hur jag kommit till. Jag är naken och bredvid mig ligger en 20 år äldre man. Han ser ut att leva ett ordnat liv med fint boende men alldeles för gammal för att jag någonsin skulle intressera mig för och aldrig någonsin tänkt tanken på att vara med någon så mycket äldre. Jag har inget minne av hur, när eller var vi träffats. Kan för mitt liv inte förstå hur jag ens under den värsta snedfyllan skulle intressera mig för en "gubbe" än värre följa med en hem. Mår så fruktansvärt dåligt över detta, hur jag kan tappa omdömet så brutalt. Han är vänlig och omgivningarna får mig inte att känna misstanke om att ha blivit drogad, han har dessutom hemmaboende barn.

Mår så jävla illa över mig själv. Vad är det för fel på mig? Hur kan jag tappa omdömet så totalt. Vidrigt hur man kan ändras. Vill bara gråta. Känns som en robot hoppat in i min kropp och styrt, för det kan absolut inte vara jag som valt detta men tydligen. Har sån brutalt vidrig ångest och min självbild raserad. Känner mig värdelös och misslyckad som har lyckats sätta mig själv i den här situationen. Drack inte mer än någon annan och kollat kontoutdrag utan extra beställningar men uppenbarligen mer än jag tål. Bara tvungen att ventilera.
  • Svar på tråden Ångest över sexpartner
  • Anonym (Ung)

Har du frågat honom om vad som hände?

• Anonym (Ung)

Om du nu utgår ifrån att du gav samtycke, så är väl det viktigaste ändå om ni skyddade er? 

• Anonym (Tur i oturen)

Se det som att du hade tur i oturen. Du tappade kontrollen, men hamnade hos en vänlig gubbe. Det kunde gått betydligt värre än så.

Nu behöver du "bara" hantera ångesten över att ha legat med en vänlig gammal gubbe. Inget värre än det. 

Se det som en varningssignal mot att dricka dig full och som att du kom lindrigt undan. 

• Anonym (Ångerfull)
    Anonym (Ung) skrev 2023-09-02 19:52:05 följande:

Har du frågat honom om vad som hände?

Nej och vill absolut inte ta kontakt och hoppas på att han inte ens fick veta vad jag heter mer än mitt förnamn. Ingen aning om vi skyddade oss så gissar inte. Jag vet ingenting varken hur jag kom dit eller något. Vet ingenting om sex. Vaknade upp naken som ett frågetecken utan aning om vart jag var eller med vem och varför . Skäms så oerhört att jag inte ens vågar berätta för någon vän. Försökt höra mig för men ingen av de jag var med tycks ha uppfattat detta mer än att de noterat att en lite äldre man varit på mig inne på klubben och de avvisade honom i mitt ställe. Vet ej om det är samma men de sa att han försökt få med mig därifrån så antar det.

Jag är så chockad o funderar över allt bara, full och glad måhända men inte kan jag i min vildaste fantasti föreställa mig att jag skulle vilja följa med en äldre man som är närmre mina föräldrar i ålder än mig. Jag vet verkligen inte vad som hänt och det ger mig fruktansvärd ånger.
  • fornminne

Är du säker på att du inte blev drogad? Om du inte drack mer än vanligt, men får en sådan total blackout att du inte minns någonting av mannen eller hur du hamnade i hans säng.

Det behöver inte vara han som drogade dig.

I övrigt tycker jag att du ska försöka lugna dig och fokusera på rätt saker. Vet du om ni använde kondom? Annars bör du nog testa dig för diverse könssjukdomar.

Du verkar mest upprörd över att din självbild har raserats och att du hamnade i säng med en mycket äldre man. Det är knappast det värsta här. Särskilt inte om han var vänlig och behandlade dig väl. Som någon skrev, du hade kunnat råka mycket värre ut.

Det hade varit lika illa om du vaknade upp bredvid en jämnårig snygging och inte mindes någonting. Inte hade en aning om hur du hamnat där. Antingen har man då druckit för mycket, fått någon form av snedtändning / snedfylla, eller så har man faktiskt blivit drogad.

I stället för att känna dig värdelös och misslyckad, bör du försöka reda ut vad som hände samt vidta åtgärder för att minimera risken att något liknande händer igen.

• Anonym (kemisten)

Om du inte drack mer än vanligt är det väl mest troligt att någon kommit åt din drink och drogat dig.

Lämna aldrig glas eller flaska obevakad, drick upp direkt eller lämna när du fått nog.

Ta aldrig emot drinkar direkt från män som vill bjuda.

• fornminne
    Anonym (Ångerfull) skrev 2023-09-02 20:43:20 följande:
    Nej och vill absolut inte ta kontakt och hoppas på att han inte ens fick veta vad jag heter mer än mitt förnamn. Ingen aning om vi skyddade oss så gissar inte. Jag vet ingenting varken hur jag kom dit eller något. Vet ingenting om sex. Vaknade upp naken som ett frågetecken utan aning om vart jag var eller med vem och varför . Skäms så oerhört att jag inte ens vågar berätta för någon vän. Försökt höra mig för men ingen av de jag var med tycks ha uppfattat detta mer än att de noterat att en lite äldre man varit på mig inne på klubben och de avvisade honom i mitt ställe. Vet ej om det är samma men de sa att han försökt få med mig därifrån så antar det.

Jag är så chockad o funderar över allt bara, full och glad måhända men inte kan jag i min vildaste fantasti föreställa mig att jag skulle vilja följa med en äldre man som är närmre mina föräldrar i ålder än mig. Jag vet verkligen inte vad som hänt och det ger mig fruktansvärd ånger.
    Vad gjorde du när du vaknade upp bredvid denne man? Sade du bara tack och hej och gick? Ställde du inga frågor till honom?

Kom blackouten plötsligt kvällen innan, eller blev du gradvis mer och mer berusad?

Sker det gradvis kan det vara en snedfylla, eller så har man helt enkelt druckit för mycket. Ibland kan man ha rejäla minnesluckor efteråt, även om man inte uppfattades som jättefull.

Men går man från nykter eller salongsberusad till blackout, tyder det på att man har blivit drogad.

Det låter tyvärr som han kan ha utnyttjad situationen, men det låter i alla fall inte som han var våldsam eller farlig. Sen beror det ju på hur du uppfattades. Men om du hade verkat redlös eller som du inte hade koll, borde väl ditt sällskap ha ingripit och hjälpt dig hem?
  • Mimosa86

Jag hade bums gått och tagit ett blodprov.

om du inte brukar få blackouter, inte druckigt mer än vanligt så har du med stor sannolikhet blivit drogad. oavsett om det var han eller inte som drogat dig så har han nyttjat dig i ett mycket utsatt tillstånd. Han skulle aldrig tagit dig med hem till sig, en normal människa hade sett till att den dör unga fulla tjejen sattes i en taxi hem till sig eller hittar hennes vänner. Man ligger inte med någon som är borta.

svin. Och ett svin är ett svin även med finbyxor

• Anonym (Tvillingmorsan)

I sena tonåren var jag på en nyårsfest. Det är första och enda gången jag har blivit så berusad att jag hade rejäla minnesluckor efteråt.

Men jag blev aldrig redlös. Märkbart berusad ja, men aldrig halvt medvetslös eller låg i ett hörn och spydde. Inte heller somnade jag. Jag var pigg och glad, enligt andra som var där.

Såg även bildbevis efteråt. Tydligen satt jag i en kompis knä och sjöng. Jag hade INGA minnen av detta efteråt. Det kändes småläskigt att se det där fotot och inte komma ihåg något av det. Även om vi hade roligt och inget allvarligt hände.

Min blackout varade dock bara några timmar. Du verkar ha drabbats av samma sak, fast snäppet värre. Man kan få så där av vanlig berusning, om man har otur eller är ovan vid mycket alkohol. Hjärnor reagerar olika. Du behöver alltså inte ha blivit drogad, men risken finns förstås.

I stället för att älta detta, tycker jag att du ska vara glad att du inte råkade ännu värre ut, samt göra vad du kan för att det inte ska hända igen.

• Anonym (Hallå där)
    Anonym (Tur i oturen) skrev 2023-09-02 20:03:29 följande:

Se det som att du hade tur i oturen. Du tappade kontrollen, men hamnade hos en vänlig gubbe. Det kunde gått betydligt värre än så.

Nu behöver du "bara" hantera ångesten över att ha legat med en vänlig gammal gubbe. Inget värre än det. 

Se det som en varningssignal mot att dricka dig full och som att du kom lindrigt undan. 

Var läser du in att han var vänlig? Att ligga med så pass berusad människa är långt ifrån vänligt.
Svar på tråden Ångest över sexpartner