Inlägg från: Anonym (Sök kuratorsstöd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sök kuratorsstöd)

Kan ej träffa barnbarnen

TS, jag tror att din son blir stressad av att umgås med dig. Jag gissar att din svärdotter inte vill umgås med dig och att din son i dagsläget inte tycker att det är värt att ta striden med sin fru om att träffa dig.

Du verkar vara bitter över mycket i livet och även om du själv anstränger dig för att vara trevlig så tror jag din son, svärdotter och övrig släkt känner av det. För att kunna släppa på den bitterheten behöver du prata med någon, förslagsvis en kurator på vårdcentralen. När du bearbetat alla upplevda oförrätter kan du förhoppningsvis få förnyad kontakt med sonen och barnbarnen. 

Aina03 skrev 2023-09-12 04:19:52 följande:

Jag är helt uppriktig när jag talar om att jag inte vet varför det är på det här sättet. Min son sa senast vi sågs för några månader sen att det är bara att komma över, jag kan vara med barnbarnen och deras hund. Sen när jag frågar när det skulle passa är det bara helt knäpptyst och jag får inget svar. Om jag föreslagit dag är de alltid upptagna.
    Så - nej jag köper inte att det skulle vara mitt fel att inte vi ses. Har frågat varför de beter sig som de gör, men får inget svar. Jag är ingen tankeläsare. 

Det är just därför som du behöver ändra ditt sätt att vara runt sonen om du vill ha kontakt. Den enda du kan ändra på är dig själv. Men om du inte vill ändra på dig så behöver du som sagt inte ha någon kontakt med barnbarnen. Men det känns som att ditt liv är fattigare utan dem. 

Jag har aldrig varit i din situation, men däremot har jag barn med adhd samt lite stökiga familjeförhållanden med föräldrar och svärföräldrar. Och en sak kan jag säga dig, man väljer alla dagar i veckan att umgås med de som har en positiv attityd och förståelse för barnens speciella situation. Man väljer bort relationer som tar mer än de ger, för man har inte någon ork till sånt. 

Svar på tråden Kan ej träffa barnbarnen