• lna

Är kiwi en "stark" frukt som kan ge eksem?

Frågar pga eksem som min son fått.

• Svar på tråden Är kiwi en "stark" frukt som kan ge eksem?
  • lna

Jag ställde en fråga nyss ang eksem runt rumpan och pungen på min son som kommit idag och förvärrats under dagen. Då kom jag på att när hans farmor passade honom igår fick han en kiwi av henne, och idag fick han puré gjord på kiwi och päron. Kan det vara därför han fått eksemen??
    Han har atopiska eksem/känslig hy för övrigt.

• varfördåför

kivi r den mässt alergiframkallande fruckt som finns.. och det kan komma närsomhällst.. du kan ha ätit det i fleraår o heötplötsligt blir du alergisk.. min bror svullnade igen i halsen då han åt det.. jag skulle aldrig ge det till mina barn, någonsin!

• lna

xylifon:
    Fy vad hemskt. Kommer inte heller att ge mina barn den frukten mer nu när jag vet hur stark den är. Tack för informationen.

• michiara

min dotter reagerade med klåda i ansikte och mun samt svullen tunga helt apropå, fast hon kunnat äta det förr..då sa allergisjuksköterskan samma sak, att det var den mest allergiframkallande frukten..

• Muminmamman

Ja fy... jag kan knappt titta på en kiwi utan att det börjar klia *ryser*

*Bara döda fiskar flyter med strömmen*
  • Lottis77

Kiwi är den mest besprutade frukten som finns. Jag är definitivt emot att ge det till min son. En ren försiktighetsåtgärd.

• Albins Farsa

Jag vill minnas att om man är allergisk mot kiwi så kan man även reagera på banan

• lovelylocks

usch ja, jag var allergisk mot mycket frukt o grönt när jag var liten, allt har försvunnit utom kiwi! hua. får utslag bara jag tänker på det

Svar på tråden Är kiwi en "stark" frukt som kan ge eksem?