Är kiwi en "stark" frukt som kan ge eksem?
Frågar pga eksem som min son fått.
Frågar pga eksem som min son fått.
japp!
jepps , nu får jag inte eksem , men mina tunga börjar blöda om jag äter fler än 2 stycken kiwis per dygn .. och jag älskar kiwiw .. orättvist.
Jag ställde en fråga nyss ang eksem runt rumpan och pungen på min son som kommit idag och förvärrats under dagen. Då kom jag på att när hans farmor passade honom igår fick han en kiwi av henne, och idag fick han puré gjord på kiwi och päron. Kan det vara därför han fått eksemen??
Han har atopiska eksem/känslig hy för övrigt.
se upp med jordgubbar också kom jag på , för dom får jag faktiskt utslag av om jag käkar för mycket av .. vilket också är orättvist
kivi r den mässt alergiframkallande fruckt som finns.. och det kan komma närsomhällst.. du kan ha ätit det i fleraår o heötplötsligt blir du alergisk.. min bror svullnade igen i halsen då han åt det.. jag skulle aldrig ge det till mina barn, någonsin!
xylifon:
Fy vad hemskt. Kommer inte heller att ge mina barn den frukten mer nu när jag vet hur stark den är. Tack för informationen.
min dotter reagerade med klåda i ansikte och mun samt svullen tunga helt apropå, fast hon kunnat äta det förr..då sa allergisjuksköterskan samma sak, att det var den mest allergiframkallande frukten..
Ja fy... jag kan knappt titta på en kiwi utan att det börjar klia *ryser*
Kiwi är den mest besprutade frukten som finns. Jag är definitivt emot att ge det till min son. En ren försiktighetsåtgärd.
Jag vill minnas att om man är allergisk mot kiwi så kan man även reagera på banan
usch ja, jag var allergisk mot mycket frukt o grönt när jag var liten, allt har försvunnit utom kiwi! hua. får utslag bara jag tänker på det