Min flickvän har sagt att hon vill "Hitta sig själv"
Hej
Jag är 22 år gamma och har haft ett underbart förhållande med en tjej i ungefär 5 år nu. Vi har haft våra ups and downs, men det har fungerat väl i slutändan. För dagar sedan sa min tjej att hon ville prata, och då berättade hon hur hon funderat på förhållandet och hur hon kanske ville göra slut. Den största anledning till detta var att hon ville hitta sig själv och arbeta på sig själv som person, hon ville ha sitt eget space med andra ord. Värt att tilläga att jag verkligen älskar denna tjej och kanske varit lite väl klängig i vissa perioder.
Jag blev väldigt ledsen av detta och även hon, hon säger att hon verkligen älskar mig och att jag är en superfin människa, men det är någon som nånstans tar emot på nåt sätt sa hon, hon vet dock inte 100% vad. Jag föreslog då att jag ger henne space i 1 vecka utan någon som helst kontakt med varandra så hon verkligen får tid att grubbla över besvären hon har. Jag åker hem den kvällen och hinner knappt öppna ytterdörren till min lägenhet förän jag får ett samtal, ett samtal från henne. Hon har gråten i halsen och hulkar fram orden hur hon vill leva ett liv med mig och hur hon älskar mig egentligen.
Jag blir glad av detta men samtidigt får jag känslan av att hon bollar med mig, men jag bestämmer mig ändå för att åka tillbaka till henne och sova över. Vi tillbringar natten och dagen efter tillsammans och njuter av tiden och det känns jättebra, tills kvällen kommer då jag börjar ifrågasätta allt som precis hänt under de 2 senaste dagarna. Hon säger då återigen att hon är osäker på relationen. Denna gång känner jag mig väldigt besviken och vi pratar länge om hur detta kan lösas utan att vi lämnar varandra. Hon velar otroligt mycket fram och tillbaka men tar tillslut beslutet jag föreslog att jag endast ger henne space, men att inte bryta kontakten. Kvällen då jag kommer hem känner jag mig extremt ledsen, vet inte vad jag ska känna. Känns knappt som att jag kan lita på den tjej jag en gång träffade för 5 år sedan. Hon skriver dock att detta är en bra ide den kvällen ochg att allt kommer lösa sig enligt henne.
Dagen efter låter jag bli att kontakta henne, hon skriver dock till mig på eftermiddagen och frågar hur jag mår, jag försöker vara artig och berättar att jag mår bra och vi har en liten konversation. Efter detta har det inte varit så mycket mer. Vi skrev alltid godnatt och godmorgon till varandra förut och det sker inte nu heller. Jag undrar vad fan jag ska göra åt denna situation? Det är tredje dagen nu och vi pratar knappt alls, är det såhär hon ville ha det? hur länge ska jag ge henne denna typ av space? jag går ju bara runt här hemma och väntar känns det som vilket förstör mig. Allt kom så plötsligt och jag har svårt att se hur detta ska lösas. Enligt mig beter man sig inte såhär i ett förhållande