Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Inatt blir jag pappa

Anonym (X) skrev 2023-09-05 23:07:03 följande:
    Ja, föräldraskap är inte tvingande. Finns barn som bortadopteras också då ingen förälder vill. Det är faktiskt ett aktivt val alla föräldrar gör.
    varför jämfört du att gå ut med sina kompisar en kväll med att adoptera bort barnet? En sådan mening kan lägga väldigt mkt skuld på en osäker småbarnsförälder som redan är orolig.

till TS, är kvinna och gravid med andra barnet. Är inte ung på något sätt, och jag har under flera gånger under graviditeten undrat om jag blivit galen som skaffar barn igen. Jag vill inte vara vaken på nätterna eller torka kräks igen, eller ha det totala ansvaret över en liten Minimänniska. Men dagen efter kan jag känna något helt annat igen. Att få barn är En av de största omställningarna vi gör. Även fast det är det mest naturliga. Det väcker så klart en miljard olika känslor så ge dig själv tid, om du behöver, att växa in i det. ingen gör alla rätt med bebisar (jo, väldigt många anonyma människor här inne gör aldrig ett fel men det kan du ta med en nypa salt), inte ens vårdpersonal som jobbar dagligen med bebisar. Be om hjälp när du funderar över något. BVC finns till för både mammor och pappor och jag är sjukt imponerad över att du så öppet skrivit om dina känslor här, lycka till nu och hoppas bebis kommit ut och att ni mår bra! 
Svar på tråden Inatt blir jag pappa