• Aina03

Bröllop och placering

Vad skulle du tycka\känna om när du blir bjuden på din bonusdotters bröllop och blir placerad längst bort vid ett hörnbord och hennes föräldrar, vilka ju är separerade, sitter vid honmörsbordet med brudparet och med brudgummens föräldrar, vilka är gifta? Det är alltså bara de sex som sitter vid det bordet i mitten av lokalen. 

• Svar på tråden Bröllop och placering
  • Aina03

Jag hade inga problem med de jag satt vid bordet med. De var trevliga. Men det kändes lite olustigt när de frågade mig hur det kändes att sitta där, när min partner sen 16 år tillbaka satt med sitt ex vid honmörsbordet. De sa att det hade känts konstigt för dom. Det var nog mest deras kommentar som fick mig att må dåligt. Jag kände mig ratad på nåt sätt. Man kan faktiskt ordna så att honnörsbordet är för fler än bara brudparet och deras föräldrar. Man kan ha med syskon etc. 

• Aina03

Till #13 Jag hade det trevligt men kändes olustigt efter deras fråga och jag tänkte en hel del på det efteråt. Jag skulle inte vilja vara med om det en gång till. Sitta i ett hörn och se min partner sitta vid honnörsbordet med sitt ex, om han och jag varit ihop i massor med år. Nu är vi ju inte ihop längre, men vill inte göra om samma sak med någon annan. Jag har ju aldrig gift mig och jag hoppas att nästa gång är det jag som kan sitta vid honnörsbordet och inte längst bort i ett hörn. 
    Jag var jätteglad för brudparets skull, men det var en konstig situation. 

Svar på tråden Bröllop och placering