Inlägg från: Anonym (Annika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annika)

Frågor toppless förr?

Jag är finne och vi har ju vår bastukultur där vi var vana från barnsben att se hela guds härligheter över alla generationer och åldrar.

Men när jag kom upp i tonåren och började att utvecklas åkte badkläderna på.
    Sedan kom modet med topless-rörelsen och jag kände mig inte riktigt bekväm med att bada utan överdel och mina kompisar gjorde inte heller det i början men sedan ( i början av 90-talet) blev det mer och mer utbrett och även jag slängde av mig överdelen.
    Jag föll för grupptrycket i samhället.
    Jag jämförde också mina bröst med andras och jag tyckte illa om att jag inte hade lika klot runda porrtuttar som många unga tjejer hade.
    Badade toppless kanske i två år sedan åkte överdelen på igen.
    Kände inte för egen del att det var något sexistiskt kring att solabada toppless, inte för egen del men kanske det var poängen för somliga.
    Inte heller upplevde jag att killarna glodde mer än när vi hade överdel och var heller inget som snackades mellan killarna vi hängde med.
    Idag skulle jag kunna bada både ock, är bekväm i min kropp och kan tycka att det är skönt att släppa behagen fria😊

• Anonym (Annika)
    Tom Araya skrev 2023-09-07 18:33:00 följande:
    Var du ung vuxen på 90-talet, typ 20-25 års ålder?
    Jepp! Jag var 23 år.
Svar på tråden Frågor toppless förr?