Inlägg från: Anonym (..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..)

Frågor toppless förr?

Det har varit exakt denna fråga förr härinne. Kanske inte var du som skrev då men det är ju alltid bra att kolla först vilka trådar som finns, eller?

Jag tycker inte det är speciellt intressant ämne, men ok, jag tillhör målgruppen så ska ge dig ett svar.
    Undrar också varför du ställer frågan TS? 

Jag gick på högstadiet 1983-86. Jag badade inte toppless varken med familjen eller vänner. När jag gick i åk 8 blev jag ihop med en kille från en annan högstadieskola (samma ort). Jag hängde med och badade en gång med hans kompisar, både tjejer och killar. De tjejerna badade i sportshorts (likadana som killarna) och ingen top. Jag blev förvånad, frågade min kille, men han sa bara "öh, ja de badar alltid så där". Jag hade bikini och kände att jag verkligen inte hade lust att ta av mig överdelen. Kände inte alla heller. Tydligen rätt olika kultur beroende på vilken skola vi gick på. (jag reflekterade redan då över varför de ville "likna" killarna, men hade väl inte alla svar i min 14-åriga hjärna) 

Jag gick sen gymnasiet -86 till -89. Det var aldrig snack om att man skulle sola toppless. Ingen i mina nya klass gjorde det eller sa att de ville det. Enda gångerna jag solade topless var ibland hemma, om jag var ensam i trädgården. 

Jo killarna glodde väl en hel del, inte bara på toplesstjejerna utan även på bikinirumpor och dylikt. Ingen skillnad mot idag. 

Svar på tråden Frågor toppless förr?