Inlägg från: Inteutanproblem |Visa alla inlägg
  • Inteutanproblem

Kronisk huvudvärk tillbaka

Testa öka mängden kalium i din kost. Så välj livsmedel som är kaliumrika. (Aldrig någonsin använda tillskott på kalium utan läkares ordination). Sikta på 4700mg via kosten per dag. Sedan lägger du till ett magnesium bisglycinat tillskott (viktigt det är den formen). Dels är magnesium brist/lågt magnesium relativt vanligt, och kan hos en del ge huvudvärk/migrän. Men också pga att magnesium hjälper kroppen att ta upp kalium. 

Är huvudvärken relaterat till lite för låga nivåer av kalium och/eller magnesium så kommer ovan hjälpa rätt omgående. Vanligt att huvudvärkstabletter inte biter om huvudvärk är av den karaktären. 

Någon annat som ofta ger problem med huvudvärk är för lågt blodtryck. Vanligare med huvudvärk som symtom vid för lågt blodtryck än för högt, men kan ske vid båda. Att ha en vettig blodtrycksmätare hemma är en billig investering för att tidigt upptäcka problem med blodtrycket. 

• Inteutanproblem
    anonymungkvinna skrev 2023-09-20 01:41:22 följande:

Brukar lågt blodtryck ge huvudvärk? Det hade jag ingen aning om, brukar bara få yrsel, men jag kan väl kolla lite oftare och tänka lite mer på vad jag äter och se om det hjälper med huvudvärken 

Ja det är vanligt med huvudvärk vid lågt blodtryck. Men eftersom du nämner yrsel, du råkar inte ha hög puls vid upprättstående läge också? 

Men jag håller tummarna för att du får uppleva förbättring av mer kalium i kosten och extra magnesium. Vore ju skönt om det är så enkelt löst :) 

Svar på tråden Kronisk huvudvärk tillbaka