Inlägg från: Anonym (P) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P)

Sörjer att jag inte får några barnbarn

Dina barnbarn slipper åtminstone den här sjuka världen. Blir ju bara mer och mer skit, önskar du verkligen det åt dina barnbarn? Det är ett starkt skäl till att jag valt att inte skaffa barn. Det här duger inte åt mina barn, faktiskt. Dessutom är jorden överbefolkad redan. Fler människor är det sista det här stackars jordklotet behöver.

• Anonym (P)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-09-12 18:58:49 följande:

Tankar om att inte räcka till som förälder eller att ha varit en dålig mamma tror jag att vi alla brottas med ibland. De flesta människor blir trots allt föräldrar och det känns som att min situation - att inget av ens egna barn blir förälder - är ovanlig. Det har nån gång fått mig att undra om det beror på något som jag eller deras far har gjort, när alla våra barn avstår från barn. Men det lovar de som sagt att det inte alls handlar om. 

Jag har aldrig försökt att ändra på mina barn i den här frågan. Jag är helt medveten om att det är varje människas eget beslut och jag respekterar det till fullo. Men kan inte rå för sorgen som jag känner. Jag inser att det kanske är lite tabu. Men jag försöker inte alls att påverka dem i någon riktning. Jag har aldrig ens berättat för dem att jag känner så här.

Jag tror de kan nog räkna ut själva att antagligen så är det önskvärt med barnbarn.
Svar på tråden Sörjer att jag inte får några barnbarn