• Anonym

Brev till min älskares hustru

Men för helvete, du kan ju inte mena allvar?!?!

Först och främst skriver du alltså ett brev som ENBART innehåller informationen:
    "Hej!
    Som du redan vet, kvaddar jag ditt liv!
    Liksom alltid när det är rövhålet själv som ska förklara, så är detta inget som "jag gjort" utan något som "blivit eller hänt". Förklaringen till detta är alltså att jag enbart är en helt okontrollerad kroppsöppning med en kaosblattes impulskontroll, samt helt oföränderlig."

Därefter lägger du alltså upp skräpet HÄR, för att folk ska tycka att "snyft ... Så sorgligt att detta hände med frun, men så oerhört förstående och finkänslig ts ändå är i sitt rövhålande!"

Det är naturligtvis om möjligt ännu mer egocentriskt att fiska beröm för sitt horande på ett forum.

• Anonym

Mannen är inte så förälskad att han väljer dig på heltid. Han väljer att stanna hos hustrun. Han väljer dig några timmar, sitt liv väljer han att tillbringa med sin hustru.
    Det du beskriver är begär, inte kärlek.

• Anonym

Okej, så det var alltså frun som lämnade honom. Du var alltså hans andrahandsalternativ.
    Ja så kan det gå.
    Det är nog du som kommer få ett sådant brev snart...

• Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2023-09-09 20:03:38 följande:
    Han är ju redan skild och kommer att flytta in hos mig på måndag.
    Läs resten av tråden 
    ja när frun lämnade honom så blev du aktuell att flytta ihop med.
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2023-09-09 20:06:56 följande:
    Det låter lite ogint av dig. Är du en sån som önska olycka åt andra 
    Det var ju din ide att skriva ett brev. Jaha , när det var du som skulle få brevet så var det inte kul längre?
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2023-09-09 20:17:44 följande:
    Ja, det är klart.. Trodde du något annat?
    De flesta av oss vill inte vara andrahandsalternativet. Inte den som man åker till när det skitit sig med förstahandsalternativet.
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2023-09-09 20:53:48 följande:
    Låter lite naivt tycker jag.  Det handlar knappast om någon popularitets tävling. Jag är nöjd med den kärlek jag får. Inte minst är jag tacksam för den kärlek jag känner
    De flesta av oss är inte nöjda med att vara nummer 2
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2023-09-09 19:12:46 följande:
    Hela brevet rymdes inte i trådstarten och jag blev avbruten av barnen
    Så då fortsatte du och la upp ännu mer här? Efter att jag precis kommenterat faktumet att
    "Därefter lägger du alltså upp skräpet HÄR, för att folk ska tycka att "snyft ... Så sorgligt att detta hände med frun, men så oerhört förstående och finkänslig ts ändå är i sitt rövhålande!"

samt upplyst dig om att
    "Det är naturligtvis om möjligt ännu mer egocentriskt att fiska beröm för sitt horande på ett forum."

Hur står det egentligen till med intellektet?
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2023-09-09 23:11:38 följande:
    Lite väl lättköpt förklaringsmodell tycker jag väl.  Det kanske framgår om du läser vad jag skrivit. Men nu spelar det mig ingen roll för älskar man en människa så gör man. Du kanske inte varit med om det men att känna förbehålls lös kärlek till någon är en sorts lycka i sig. 

Jag vet vad det vill säga att vara i en kärlekslös relation där allt handlade om att presentera lycka utåt.  Det är ingenting för mig!

För mig är kärlek något jag känner.  Det spelar ingen roll för mig om jag skulle vara ett tröstpris för honom, jag älskar ju honom lika mycket ändå,  Något jag inte ber om ursäkt 
    Om du är tröstpriset så har han bara mellanlandat hos dig. Han kommer snart att hitta någon annan
  • Anonym
    Anonym (Alice) skrev 2023-09-10 01:21:00 följande:
    Ja, du vet ju i alla fall att DIN partner är av typen som är otrogen. Börjar ert förhållande knaka i fogarna, kan han redan vara på g med nån ny. Vilket kap du har fått. En riktig klippa.
    Håller med.
    Lägga sin framtid i händerna på någon som bevisligen är benägen att vara otrogen ...

Men, till TS försvar får man ju ändå poängtera det (som tidigare nämnts) oerhört bristande intellektet samt det faktum att det saknas ganska mycket människa där, sas. Impulskontroll verkar också helt saknas.
    Då är det naturligtvis inte lätt att välja partner eller att kunna dra slutsatser om framtiden.
    Att be om hjälp med behandling hade varit rätt väg att gå men det är ju inte alltid som man kan se detta själv.
Svar på tråden Brev till min älskares hustru