Inlägg från: Anonym (Ber inte om ursäkt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ber inte om ursäkt)

Brev till min älskares hustru

Förstår att du tänker mycket nu. Känslorna trängs med förnuftet och du undrar, "Hur kunde det bli så här'?" 
    Kanske är du uppfylld av ilska och besvikelse. Ja, jag förstår nog lite av vad du känner. 
    Jag och din man blev förälskade, inledde ett förhållande och du har absolut ingen skuld till detta. När du och din man möttes var ni unga och kära. Ni gifte er, bildade familj och levde ett bra liv tillsammans fram tills jag kom in i bilden.

Vi kunde inte motstå våra känslor, givetvis försökte vi men de blev tillslut oss övermäktigt och när första steget tagits var det omöjligt att stoppa.  
    Vi har försökt att avsluta många gånger men det slutar alltid med att vi inte kan hålla oss från varandra. 
    Jag är inte stolt över vad vi gjort. Har under dessa år haft både samvetskval och ångest över situationen därför är jag idag lättad över att du äntligen fått veta. 

Jag älskar din man

• Svar på tråden Brev till min älskares hustru

Fortsättning på brevet

Förra året började du och din man tala om att separera. Naturligtvis sa din man ingenting om mig. Efter vad jag förstod var det du som var drivande i att ni skulle separera och vid era parsamtal kom det fram att du kände det som om kärleken tagit slut för flera år sedan.

Din man, min älskare blev "fri" efter skilsmässan för några månader sedan.  
    Vi ville inte visa vår kärlek öppet av hänsyn till dig så vi har fortsatt smyga. Därför blev vi väldigt förvånade när vi idag får veta att en man flyttat in hos dig.  På mig verkar det som om det gått väldigt fort. Missförstå mig inte nu, jag är glad att du hittat kärleken igen men tycker du inte att det vore på sin plats att du lade korten på bordet och medgav att du och mannen känt varandra betydligt längre, ja längre än vad jag och din man känt varandra.  
    Nog är det väl ändå rätt sorgligt att  det blev så mycket tassande och smygande från båda håll. 

Nu hoppas jag att vi får en bra och kärleksfull framtid båda tvål på var sitt håll.

Ha det bra

Wildcard skrev 2023-09-09 18:52:09 följande:
    Kul att höra att hon redan har gått vidare! Faktiskt vanligare för kvinnor att de går vidare och inte som killar ligger sårade i flera månader. Tror inte de träffat varandra flera månader så som ni gjorde, utan hon började säkert dejta när förhållande var över. Är liksom inte svårt att hitta nya män för sköna kvinnor. 

Inte lika tändande längre när ni inte lyckats såra henne? 
    Det har kommit fram att de haft ett förhållande längre än vad vi haft. Hennes väninna försa sig  när hon träffade min älskare förra helgen.  Han kom sen hem till mig och var upprörd över att vi gått här och smygit för hennes skull. 

Tänk om de ändå kunnat prata med varandra
    Anonym (Varför?) skrev 2023-09-09 19:01:12 följande:
    Så du anser att frun skulle ha lagt korten på bordet och att det hade varit på sin plats men inte din älskare skulle ha lagt korten på bordet och det hade varit på sin plats?
    Du kräver alltså mer av hans exfru än du gör av din älskare?

Och ja du kommer alltid att få leva med att han kan ha en älskarinna i smyg när förhållandet inte är på topp, du kommer aldrig att kunna lita på honom helt och hållet.
    Kanske det inte är lika spännande när ni har vardagen tillsammans och inte bara dom trevliga stunderna men det får ju tiden visa, kanske ni får flera lyckliga år tillsammans men sen när det tryter lite kommer det alltid finnas mellan er att ni bägge kan gå bakom ryggen på varandra.
    Då spelar det ingen som helst roll vad exfrun har gjort eller inte gjort, det är ju mellan er två.

Lämna exfrun ifred, ni vet inte om hon var otrogen eller inte men ni var det och det ni gjorde ursäktas inte även om hon skulle ha gjort det, ert beteende var vidrigt även om hon gjorde likadant, det förändrar ingenting.

Kärleken kan ta slut och man kan bli förälskade i gifta personer eller som gift men då lämnar man förhållandet och går inte bakom ryggen i flera år, finns inget som ursäktar det ni gjorde för ni visste ingenting om vad exfrun kände eller gjorde, det vet ni ju inte ens nu, ni vet bara vad ni själva har gjort.

Du kommer aldrig att veta om han kommer att göra likadant mot dig i framtiden och det kommer du att få leva det med även om det aldrig händer men du kan aldrig veta säkert.
    Han skulle garanterat ha lagt korten på bordet för länge sedan om han fått veta. Han har under lång tid försökt hitta en anledning till separation. Han har inte velat göra henne lessen.
    Anonym (jury) skrev 2023-09-09 18:51:01 följande:
    Första person pluralis i dessa meningar är nog rent önsketänkande och verkar lite patetiskt med det högstämda känsloläget som anslås. Ändra det till första person singularis eftersom din älskare knappast har delat dessa storslagna känslor utan det för honom mer varit en livstil att hålla på med flera kvinnor samtidigt.
    Du kunde inte ha mer fel
    Anonym (H) skrev 2023-09-09 18:05:38 följande:

Hur kan man på riktigt gå och hoppas på att sin älskare ska lämna sin familj? En riktig man/kvinna gör rent hus innan man inleder ett förhållande. Annars förblir man en kk men noll andra intuitioner och du kommer alltid att vara ersättnimgsbar. 

Alla är inte lika 
    Anonym skrev 2023-09-09 17:09:21 följande:

Men för helvete, du kan ju inte mena allvar?!?!

Först och främst skriver du alltså ett brev som ENBART innehåller informationen:
    "Hej!
    Som du redan vet, kvaddar jag ditt liv!
    Liksom alltid när det är rövhålet själv som ska förklara, så är detta inget som "jag gjort" utan något som "blivit eller hänt". Förklaringen till detta är alltså att jag enbart är en helt okontrollerad kroppsöppning med en kaosblattes impulskontroll, samt helt oföränderlig."

Därefter lägger du alltså upp skräpet HÄR, för att folk ska tycka att "snyft ... Så sorgligt att detta hände med frun, men så oerhört förstående och finkänslig ts ändå är i sitt rövhålande!"

Det är naturligtvis om möjligt ännu mer egocentriskt att fiska beröm för sitt horande på ett forum.

Hela brevet rymdes inte i trådstarten och jag blev avbruten av barnen
    Wildcard skrev 2023-09-09 19:13:33 följande:
    Du svarade ej på frågan. Visst är det inte lika roligt längre va? 
    Så speciellt roligt har det aldrig varit, bara patetiskt.  Nu är det betydligt lugnare både för mig och min älskare. Vi har varit på jakt efter större boende men inte riktigt kommit till skott. Nu har vi bestämt oss för fem olika alternativ som vi ska undersöka nästa vecka. 

Det nya livet är på G
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2023-09-09 19:11:52 följande:

Hoppas du inser att, den som idag är otrogen MED dig, imorgon kommer vara otrogen MOT dig. Karma kallas det visst. 

Det må så vara, du kanske har rätt men varför ska jag utgå från detta? tycker du?
    Har jag inte rätt att vara lycklig?
    Anonym (Varför?) skrev 2023-09-09 19:01:12 följande:
    Så du anser att frun skulle ha lagt korten på bordet och att det hade varit på sin plats men inte din älskare skulle ha lagt korten på bordet och det hade varit på sin plats?
    Du kräver alltså mer av hans exfru än du gör av din älskare?

Och ja du kommer alltid att få leva med att han kan ha en älskarinna i smyg när förhållandet inte är på topp, du kommer aldrig att kunna lita på honom helt och hållet.
    Kanske det inte är lika spännande när ni har vardagen tillsammans och inte bara dom trevliga stunderna men det får ju tiden visa, kanske ni får flera lyckliga år tillsammans men sen när det tryter lite kommer det alltid finnas mellan er att ni bägge kan gå bakom ryggen på varandra.
    Då spelar det ingen som helst roll vad exfrun har gjort eller inte gjort, det är ju mellan er två.

Lämna exfrun ifred, ni vet inte om hon var otrogen eller inte men ni var det och det ni gjorde ursäktas inte även om hon skulle ha gjort det, ert beteende var vidrigt även om hon gjorde likadant, det förändrar ingenting.

Kärleken kan ta slut och man kan bli förälskade i gifta personer eller som gift men då lämnar man förhållandet och går inte bakom ryggen i flera år, finns inget som ursäktar det ni gjorde för ni visste ingenting om vad exfrun kände eller gjorde, det vet ni ju inte ens nu, ni vet bara vad ni själva har gjort.

Du kommer aldrig att veta om han kommer att göra likadant mot dig i framtiden och det kommer du att få leva det med även om det aldrig händer men du kan aldrig veta säkert.
    Ingen vet väl hur framtiden ser ut?  Jag kommer i alla fall att ta tillvara all kärlek jag kan få. Om den är för evigt eller ej kan ingen sia om
Svar på tråden Brev till min älskares hustru