• Goneril

Brev till min älskares hustru

Anonym (Frun) skrev 2023-09-09 13:58:04 följande:

Brev till min mans älskarinna

Hej!
    Du är inte den första och inte den sista. Njut så länge det varar. Jag och min man har ett gott liv tillsammans och du är bara en parentes i vår tillvaro. Våra barn har sin pappa i hemmet och vi har fina semestrar, familjehögtider och ja, även sex tillsammans. 

Ha det gott
    Frun

Exakt. Älskarinnan tror att hon är den enda i den rollen, men det är hon högst sannolikt inte. Den här mannen gillar tryggheten i äktenskapet, det sociala livet och är inte beredd att ge upp sin bekvämlighet, men adrenalinkickarna behöver han. En vacker älskarinna med tjockt glänsande hår ner till höfterna, mätress sa man förr, väntar nu i vacker urringad klänning, klackskor och med proffsmejk.Hon hälsar välkommen redan i hallen, svagt illuminerad av Tiffanylampor, där hon bjuder på årgångschampagne i Nobelglas som inledning på supén, ostron och sjötunga Walevska. Mer champagne och en vilostund på divanen ... Albinionis Adagio strömmar genom våningen, bordet dukat med Rosenthalporslin. "Så underbart som jag har det med dig har jag inte haft det med någon"  säger mannen och ringer efter en taxi. Som av en händelse låter mannen en litet presentask, vackert inslagen, hamna på det antika hallbordet.                                                                                                                                                                    Den svettiga hustrun i mysbrallor har just  tagit sig ur tvättstugan och skäller på alla för att de strör sina ägodelar runt sig. Det blev ingen hårtvätt och ingen träning i dag heller för barnen ligger i förkylning och kräver passning.                                                                                                                                                                      Det finns säkert flera vackra väntande damer så det gäller att mannen har koll på sin mobilkalender och har övertid tillräckligt ofta. Tja,  vad kan man säga, är alla nöjda så kan detta fortgå i decennier. Mannen bör ju förstås vara rik för att kompensera för tilltagande tunnhårighet och fetmande mage. Damerna byts ut på löpande band, i samma takt som rynkorna infinner sig, för att inte tala om celluliterna.
  • Goneril
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 17:59:33 följande:
    Förstår inte vad detta har med min tråd att göra ?  Om ni vill ha en egen diskussion kring detta detta kanske ni skulle ta chansen och starta en egen tråd.

Era fantasier har ingenting med mitt brev att göra.
    Humor-koefficienten är inte hög på FL, må jag säga, om ens humor existerar här. Jag ville i raljerande ton tala om vad det handlar om egentligen. Jag vet. Jag led inte av att vara den i laméjumper och med skumpan kyld  eftersom jag är realist. Inte hade jag velat ha honom och hans later på heltid, endast en liten gyllene bubbla i vardagen. Jag träffade andra, hade kompisar och nätverk och gjorde karrär. En livspartner är nånting helt annat och han dök upp senare och där gäller förstås trohet.TS och mannen kommer aldrig att hamna i partnerskap för då de gjort det för längesen.                                                                                                                        Är en kvinna utnyttjad som tar rollen som älskarinna? Kanske, men hon kanske har andra ambitioner i livet, yrkeskarriär till exempel, och då räcker det att träda in  ett hemligt rum, säg en gång i månaden, där förväntningarna byggts på successivt.
Svar på tråden Brev till min älskares hustru