Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2023-09-11 11:09:49 följande:
Men jag har ju inte skrivit och skickat något brev till henne. Jag lade upp en tråd här på FL. Oavsett om hon läser den eller inte så har jag ändå på något sätt fått fram mitt budskap. Jag tror inte att hon känner igen sig men kanske får det henne att tänka till lite.
Vi har och kommer ju framgent att ha en relation med varandra i och barnen, därför är det viktigt för mig att vi har en så bra relation som möjligt.
Det är ju inte så att jag tagit hennes man ifrån henne. Hon hade redan de facto lämnat honom emotionellt för en annan man, Att sedan agera som ett offer utåt är inte speciellt snyggt. Naturligtvis gör hon detta för att hålla skenet uppe. Hon tror att vi inte känner till hennes långa relation med sin chef men det gör nog alla.
Måste ärligt säga att jag är väldigt trött på skenheligheten och oförmågan hos många att vara ärliga om sina känslor. Man ropar högt och fördömande om otrohet men glömmer att det många gånger handlar om oförmågan att ta ansvar för sin relation.
Nu har jag svarat på din fråga hoppas du fått de svar du sökt. Kommer nog inte att svara på fler frågor
Men hur kan du tro att du ska få en bättre relation till henne genom att berätta att du älskar hennes man och har legat med honom?
Visst,hon hade kanske redan lämnat honom rent emotionellt.
Men det hade kanske varit bättre att bara strunta i att skriva det här brevet helt och hållet och istället försöka fokusera på att er relation ska fortsätta vara så bra det går.
Fast egentligen så är det ju inte ditt jobb att upprätthålla en bra relation till henne för barnens skull utan det är ju din älskares.
Du behöver ju faktiskt inte ens träffa henne.
Men som flera redan har skrivit så verkar du besatt av henne och verkar vilja trycka till henne,av någon anledning. Svartsjuk?
Du pratar om skenhelighet och oförmåga att vara ärliga med sina känslor.
Du säger ju emot dig själv där.
Din älskare var ju inte heller ärlig mot sin fru om sina känslor för dig.
Men det är förstås ändå bara hans fru som är skenhelig?