Inlägg från: Anonym (Sofie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofie)

min dotter fotbollslag

Jag tycker det är rimligt att man inte får spela match om man inte tränar. Det är svårt att bygga ett lag om lagspelarna inte tränas ihop. En spelare som inte är med på träningen missar ju saker som de andra övar på. Det handlar ju om att bygga ett lag. 

Sedan kan jag tycka att det är hårt med att man måste vara med varje träning som 11-åring. Minst 1 gång per vecka är ett minimum för att vara med på matchen samma vecka. 

Det finns sporter som är betydligt värre med träningen. Konståkning är ofta 3-4 pass per vecka (minst) när du är 11 år. 

11 är en lurig ålder. Det finns många som faktiskt vill ha ledigt och chilla lite grand och andra som inser att man kan bli proffs i sporten. Det är en svår balansgång. 

• Anonym (Sofie)
    Mrs Moneybags skrev 2023-09-13 10:52:50 följande:
    Då kan jag verkligen rekommendera TS dotter att sjunga i kör jämfört med att idrotta, eftersom sång inte har samma tävlingsmoment inbyggt och inte alls samma hets som fotboll. 
    Du har aldrig sjungt i kör va? Visst är det inte stressigt på samma sätt och sällan tävlingsmoment. Men med en körövning per vecka kan jag lova dig att man missar otroligt mycket om man är borta! 

Sjungt i kör sedan jag var 10 år, både rena amatörkörer till semi-proffisionella körer. 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Mamman) skrev 2023-09-13 10:54:39 följande:
    I min gamla förening har de två stora grupper, ett dam- och ett herrlag, som spelar motionsfotboll. De grupperna är dock från 15 år, men otroligt populära. Jag kan mycket väl tänka mig att även yngre barn och tonåringar skulle kunna vara intresserade av det. Dvs, spela för att det är kul, för motionen och för umgänget, men inte för att bli bäst. 
    Ja! Det vore toppen i många föreningar! Här vet jag att lokala simklubben har rena träningsgrupper utan tävling. Så himlans bra.

Fler sporter borde ta efter helt klart. 
Svar på tråden min dotter fotbollslag