Inlägg från: ShyVic |Visa alla inlägg
  • ShyVic

Diskmaskin diskar inte rent

Har nyligen skaffat min första diskmaskin, men tycker det sällan blir helt rent. Nästan alltid efter avslutat program, så är det små torkade rester kvar på disken. Om det tex varit köttfärssås eller tomatsås, så är det små röda torkade ?prickar? kvar på disken. Inbland sitter det ytligt då man bara enkelt kan borsta bort det, men ibland är det fasttorkat och behöver handdiskas efteråt. 

Någon som förstår vad jag menar Kan det vara mitt diskmedel som är för dåligt på att rengöra eller är det maskinen som är dålig? 

• Svar på tråden Diskmaskin diskar inte rent
  • ShyVic

Tack för bra tips! Har bara haft den några veckor så speciellt smutsig var den inte när jag hade uppe och rengjorde filtret. Det kanske är så att jag packar disken dåligt, men borde inte vara så. Ställer en tallrik i varje fack och det är väl tanken? Kan prova att ställa varannan. 

• ShyVic
    AnnaZL skrev 2023-09-11 06:52:45 följande:
    Det är också det enda som funkar för oss, tex vanliga yestabletter blir det inte rent av.
    Ni som använder Yes platinum, har ni separat spolglans eller behövs det inte? Verkar vara allt i ett med de kapslarna. 
Svar på tråden Diskmaskin diskar inte rent