Inlägg från: Anonym (Björn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Björn)

Han är upprörd över att jag inte älskar sonen

Anonym (Hon) skrev 2023-09-14 04:18:45 följande:
    Det var ungefär det jag sa, men han kunde inte accepera att jag inte känner lika inför hans son som han gör inför mina barn.
    Det var en dum fråga att ställa av honom. Nästan omöjlig att svara på. Tycker ändå att du kunde svarat bättre och borde svarat bättre.

Nu tycker jag att du ska prata med honom och förklara. Kanske behöver du även ifrågasätta dig själv. Bor man under samma tak eller är en familj så är det så viktigt att man värderar varandra lika.

Så ja, jag tycker du borde sagt att du älskar honom. Älskar är ett subjektivt och relativt begrepp. 
  • Anonym (Björn)
    Anonym (Hon) skrev 2023-09-14 06:19:14 följande:

Jag ljuger inte. Jag säger inte att jag älskar någon om jag faktiskt inte gör det. Han är en fin kille, men jag har inte alls den relationen till honom. Han har aldrig bott under samma tak som jag annat än om han varit på besök. Sambon har på sistone påstått att sonen ser mig som en bonusmamma, att han älskar mig etc etc. Jag har ingen aning om det stämmer, men det ändrar inte mina känslor. Jag tycker väldigt bra om honom, men jag älskar inte honom och ser honom inte som min son.

Din man och han son har en öppnare syn på att älska, vad ordet innebär. Tror inte det skiljer sig på era känslor egentligen. Ni har bara olika definition av ordet älska. 

Jag tycker din man är beundransvärd och någon att ta efter och lära sig av. Frågan är om du är förmögen att se det. 
  • Anonym (Björn)
    Anonym (Hon) skrev 2023-09-14 07:14:22 följande:
    Förmögen att se det? Jag är en kärleksfull person och jag har alltid gjort allt för att sonen ska känna sig sedd och accepterad precis som han är. Jag har satt mig in i hans minst sagt märkliga intressen för att kunna diskutera dem med honom etc för att jag vet att det betyder mycket för honom. 
    Fokusera framåt, inte bakåt. 

Jag frågade inte vad du gjort. Jag frågade om du kan utvecklas?
  • Anonym (Björn)
    Anonym (Hon) skrev 2023-09-14 07:11:16 följande:
    Jag vet vad han ville att jag skulle säga, MEN jag älskar inte hans son. Jag gör inte det. Jag tycker väldigt bra om honom, men jag älskar inte honom. 
    Du behöver förändra din definition av att älska. Du har en snål definition. 
Svar på tråden Han är upprörd över att jag inte älskar sonen