Inlägg från: Robertasync |Visa alla inlägg
  • Robertasync

Flytta till Halmstad?

Mycket opålitliga och skitsnackande människor i Halland. Bodde där i 2 omgångar i sammanlagt ca 9 år och även om Halmstad är en fin stad så hittar du inte många där som är att lita på och som inte snackar skit bakom ryggen.

• Robertasync
    OlManH skrev 2023-09-14 15:46:19 följande:
    Beror nog på vilka människor man har tur/otur att möta. Personligen gillade jag folket. Massa fina härliga människor!
    Men undvik Linehed, Andersberg & Vallås.
    Bilar i de områdena har en tendens att spontant börja brinna oftare än i andra områden 🤷?♂️
    Dubbelheten ligger i att de ofta är väldigt trevliga och pratsamma när man lär känna dem. Men efterhand märker man hur de snackar ner även sina bästa vänner. Det är extra påtagligt i just Halland, även om skitsnackande förstås förekommer överallt.

Du kan säga en sak i förtroende till någon du trodde du kunde lita på, dagen efter vet folk i dennes bekantskapskrets vad du sagt.

• Robertasync
    Jmk72 skrev 2023-09-15 09:17:38 följande:

Tack för svaren! 

Hade inte tänkt bo in i Halmstad utan i Oskarström/Åled men tack ändå för tipsen om områden. Har inte heller större behov av att skaffa många nya vänner/bekantar. 

Undrar fortfarande om hur väl gymnasieskolorna fungerar? Någon som har barn som går/har gått på gymnasiet i Halmstad?  Någon skola som kan rekommenderas?

Också hur är det att jobba inom vården i Halland? Någon som kan jämföra med Stockholm/Sörmland? 

Oskarström är för mig iallafall en av de minst dåliga orterna i Halland. Dessutom väldigt lugnt om man jämför med t.ex. Hyltebruk.

• Robertasync
    felicityporter skrev 2023-09-15 11:34:09 följande:

Min fd svägerska jobbade på Halmstad lasarett som ssk och blev senare distriktssköterska och beskrev dynamiken mellan personalen som typ värre än Greys Anatomy. Ssk och läkare hade affärer till höger och vänster och till sist kom det fram att även hon haft det och hon gifte sig senare med en ful men rik läkare. Hon hade mycket god löneutveckling där dock.

Jag tycker dialekten är charmig, men så är jag också född där. Folket generellt är dock falska tycker jag med. Håller också med om att det snackas extremt mycket skit. Annars tycker jag staden är fin och gymnasieskolorna var bra när jag gick där.

Kan mycket väl föreställa mig det du säger om lasarettet.

Svar på tråden Flytta till Halmstad?