• Anonym (Quote)

Favorit citat?

Mitt är:

'Det är svårt att vinna argument med en smart person, men det är näst intill omöjligt att vinna argument med en idiot'
    - Bill Murray

• Svar på tråden Favorit citat?
  • Anonym (hehe)

Mycket lämpligt för FL!

• Anonym (L)

Har ingen direkt favorit men här får du ett i samma anda:

Argumentera inte med en idiot, de försöker dra dig ner på sin nivå där de vinner över dig med erfarenhet.

• Freddie K

Jag har några egensnickrade citat. Har inte hört de från någon annan i alla fall.

"Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar."

"Varje mil börjar med ett första steg."

"Man kan inte somna levande och vakna upp död." Just den har jag hört från en film. 

Jag har säkert fler citat, men jag kommer inte på alla just nu. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

"Jag ser inte skogen för alla träden är i vägen", är ju en klassiker.

Här kommer ett citat från Torsten:"Go big or don't go at all."

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Farmors "visdom")

Det här är ingen kändis och citaten kanske inte är exakta, men hon var en hysteriskt rolig person min farmor.

"Det är inte farligt att röka om man gör det med stil" (Med stil menade hon med munstycke, inomhus och med cocktailklänning på sig)

"Ju bättre en kvinna är i köket ju sämre är hon i sängen. Jag har aldrig lagat mat"

"Du skall inte fråga din mamma om killar. Vad vet hon? Hon har bara vart gift en gång, jag har vart gift fem!" (eller om det var 4? kommer inte ihåg riktigt)

"Du skall inte bry dig om småkillarna i din ålder, har du någon snygg lärare? Försök med honom istället" (Då gick jag i högstadiet)

"Du borde inte plugga så mycket och anstränga dig, det viktiga är hur du ser ut"

"Jag har vart gift 5 gånger, så jag är expert på män och allt som har med relationer och kärlek att göra"

"Bry dig inte om jobb och sånt. Jag har aldrig haft ett jobb men jag har alltid haft mycket pengar ändå"

Både min mamma och min pappa kunde bli riktigt irriterade när hon var igång.

• Anonym (BH)
    Anonym (hehe) skrev 2023-09-14 11:02:29 följande:

Mycket lämpligt för FL!

Det här också.
    John Cleese: "If people can't control their own emotions, then they have to start trying to control other people's behavior." 
  • Anonym (BH)

Marcy, Californication:

Do you know how hard it is to get a girl off? It is like disconnecting a bomb. I mean, there?s all these wires and shit down there. Who knows which one you?re supposed to cross or pull. Plus, the studies show that the female orgasm is, like, what, 99% mental. Who has time for that?!

• Anonym (BH)

The Upside of Anger:

Who should I sleep with, Terry? Women like you? Your age? My age? I don't. You know why? 'Cause younger women are *nice*. You take them out, and they're actually grateful. "Oh look, a steak. Yummy." You go for a walk after dinner, the air smells nice, they say, "Thank you. This was *nice*. This was *fun*. You're *funny*. Tee-hee-hee." What should I do, Terry? Settle down and marry some pissed-off thing like you? I'd rather have someone come over and do *dental* work, *every day*, from my backside, up... through my *ass*!

Svar på tråden Favorit citat?