• Tomas Svensson

Är gubbar över 50 the shit?

Jag hörde någon säga att män som blir äldre är som en whisky som åldras. På senare tid har jag tänkt lite på det. Detta efter att jag på senare tid har upplevt blickar mm som skulle kunna tolkas som flirtar. Blickar som möts och hänger kvar lite längre än gängse. Nu senast upplevde jag samma sak än mer där den andra var i en professionell roll. Jag vart tvungen att kolla upp tjejen och mycket riktigt, ensamstående.

Jag är själv i ett långt förhållande och har inga planer på att avsluta det, men blir lite fundersam. 

• Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?
  • Anonym (RR)
    Bis mis skrev 2023-09-15 07:52:33 följande:

Kaffedraken, dags att gå vidare och se framåt istället? Kom igen nu, du kan :)

Ja, jag jagar inte efter unga tjejer. Vill helst träffa en jämnårig. Jag bara delar med mig av mina erfarenheter av hur det ser ut.
  • Core

Köp en camaro och en skinnjacka så är du hemma.

Skämt & sido, visst kan en man vinna attraktionskraft med åldern om man är vältränad, stilmedveten etc. Men de flesta äldre män verkar få en skev självbild och tolkar in vanliga möten som flirt, man skapar sanningar som inte finns.

• Anonym (RR)

Man ser kommentarer i tråden i stil med "du ska inte tro att du kan attrahera nån".
    Det känner jag igen, vanligt att kvinnor har den attityden mot män.

• Anonym (RR)
    Core skrev 2023-09-15 08:23:53 följande:

Köp en camaro och en skinnjacka så är du hemma.

Skämt & sido, visst kan en man vinna attraktionskraft med åldern om man är vältränad, stilmedveten etc. Men de flesta äldre män verkar få en skev självbild och tolkar in vanliga möten som flirt, man skapar sanningar som inte finns.

Ja, ett av de vanligaste råden män får är att gå till gymmet. Samtidigt så säger många kvinnor att det inte är så viktigt att han ska vara vältränad, andra saker som gör att hon blir attraherad.

Jag tror snarare att många äldre män har lärt sig att inte tolka in allt som intresse.
  • Bis mis
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 08:20:36 följande:
    Ja, jag jagar inte efter unga tjejer. Vill helst träffa en jämnårig. Jag bara delar med mig av mina erfarenheter av hur det ser ut.
    Jaga du efter det som passar dig, det gör jag. Senaste 4 partners: 16 år yngre, 2 år äldre, två senaste och nuvarande 12 år yngre än mig. Vem bryr sig mer än man själv? Inget annat spelar roll, hur du känner dig tillsammans med dom. När ingen annan är där.
  • Bis mis
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 08:27:26 följande:

Man ser kommentarer i tråden i stil med "du ska inte tro att du kan attrahera nån".
    Det känner jag igen, vanligt att kvinnor har den attityden mot män.

Nej, det är ingen vanlig attityd irl. Då är det något som sticker, som inte känns genuint. 
  • Anonym (RR)
    Bis mis skrev 2023-09-15 08:32:15 följande:
    Jaga du efter det som passar dig, det gör jag. Senaste 4 partners: 16 år yngre, 2 år äldre, två senaste och nuvarande 12 år yngre än mig. Vem bryr sig mer än man själv? Inget annat spelar roll, hur du känner dig tillsammans med dom. När ingen annan är där.
    Jag kollar in yngre tjejer, det erkänner jag, men jag kommer aldrig mer ta initiativet. Om nån tjej skulle göra det igen, då skulle jag träffa henne om jag var attraherad. Jag vet ju att kvinnor skulle misstycka, men det skiter väl jag i. Mitt liv.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 07:04:46 följande:
    Jag trodde att kvinnor var mer ödmjuka och inkännande. Nu när jag är över 50 så känner jag annorlunda.
    Jag tycker tvärtom att kvinnor många gånger tänker högt om sig själva och anser sig vara bättre.
    Hurså? Är det vanligt med diskussionstrådar där kvinnor på 50+ hyllar sig själva likt här? Inte mycket vad jag har märkt. Varför tror du att talesättet lyder "MÄN åldras som vin"?
    Skulle du tippa på att det är en man eller kvinna som myntat det begreppet?

Män är kända för att överskatta sig själva. Kvinnor det motsatta med tanke på all press de utsätts för genom livet med vrickade ideal om ungdom och skönhet som är omöjliga att leva upp till. 

Män över 50 kan vara attraktiva men då krävs det också mycket flit och ansträngning från deras sida , precis som för kvinnor.
  • Anonym (RR)
    Bis mis skrev 2023-09-15 08:34:05 följande:
    Nej, det är ingen vanlig attityd irl. Då är det något som sticker, som inte känns genuint. 
    Enligt min erfarenhet så är det vanligt, både irl och här.
  • Bis mis
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 08:30:27 följande:
    Ja, ett av de vanligaste råden män får är att gå till gymmet. Samtidigt så säger många kvinnor att det inte är så viktigt att han ska vara vältränad, andra saker som gör att hon blir attraherad.

Jag tror snarare att många äldre män har lärt sig att inte tolka in allt som intresse.
    Olika kvinnor, olika preferenser. Dock så är träning en väldigt vettig sak att lägga tid på vid en viss ålder av många skäl.

Läs av, det är det enda som gäller.
Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?