• heddis7

    Homo?

    Hur tänker ni kring homosexualitet? När är man homosexuell? Är det attraktion? jag är extremt attraherad av kvinnors kroppar. Men jag känner mig mer bekväm att vara tillsammans med en man, trots att jag inte är särskilt attraherad av dom. Jag kan väl vara sugen på sex, men mannens kropp attraherar mig knappt, medan kvinnor kan vara väldigt vackra, känner mig ofta obekväm när jag är med en väldigt snygg tjej.

  • Svar på tråden Homo?
  • Aliona

    Det är lätt att vara mer bekväm i det vanliga, i det invanda, i normen, och det är hetersexualitet. Om du inte attraheras av män så låter du faktiskt inte straight eller bi.

    Sen gör man ibland skillnad på att vara honosexuell och homoromantisk, där det första är vem man blir attraherad av och det andra vem man blir kär i. Blir du kär i män? 

  • heddis7

    Kan bli kär i män, kanske deras personlighet som tilltalar mig. Sen kan jag tycka det är otroligt skönt att umgås med killar, eller typ i grupp med killar. Känns mer avslappnad och roligt. Inte alla såklart, men ofta är det så. 
    Om det var mer okej att dejta tjejer skulle jag göra det. Men är svårt att göra det då man inte vet om tjejens läggning. lätt anta att man vill vara vänner, eftersom det är normen.

  • Anonym (Kubbe)
    heddis7 skrev 2023-09-14 19:45:22 följande:
    Homo?

    Hur tänker ni kring homosexualitet? När är man homosexuell? Är det attraktion? jag är extremt attraherad av kvinnors kroppar. Men jag känner mig mer bekväm att vara tillsammans med en man, trots att jag inte är särskilt attraherad av dom. Jag kan väl vara sugen på sex, men mannens kropp attraherar mig knappt, medan kvinnor kan vara väldigt vackra, känner mig ofta obekväm när jag är med en väldigt snygg tjej.


    du känner dig hotad om andra kvinnor är vackra, med män känner du inte så för de är fula
  • heddis7
    Anonym (Kubbe) skrev 2023-09-15 12:08:22 följande:
    du känner dig hotad om andra kvinnor är vackra, med män känner du inte så för de är fula
    Så kan man se det!!
  • Aliona
    heddis7 skrev 2023-09-15 12:00:52 följande:

    Kan bli kär i män, kanske deras personlighet som tilltalar mig. Sen kan jag tycka det är otroligt skönt att umgås med killar, eller typ i grupp med killar. Känns mer avslappnad och roligt. Inte alla såklart, men ofta är det så. 
    Om det var mer okej att dejta tjejer skulle jag göra det. Men är svårt att göra det då man inte vet om tjejens läggning. lätt anta att man vill vara vänner, eftersom det är normen.


    Jag tyckte också att det var svårt att dejta tjejer i början. Jag var liksom så tränad i hur jag skulle flirta med män och vara vän med kvinnor att jag inte visste hur jag skulle bete mig. Och hade noll känsla för personers läggning. Efter några ganska tafatta försök och misslyckanden gick det bättre, och när jag väl träffade kvinnan i mitt liv föll det sig helt naturligt. 

    Vad gäller om du är homo eller inte så kan jag bara råda dig att inte fundera så mycket på identiteten men mer känslan. Det kommer att ge sig, och dessutom kan det förändras genom livet! 
Svar på tråden Homo?