Hur vågar man äta antidepressiva?
Antidepressiva mot kraftig ångest och panikkänslor? Vore inte lugnande medicin ett mer passande alternativ?
Jag drabbades själv av en mycket svår ångest för ett par år sen men i mitt fall blev det aldrig tal om nån antidepressiv medicin då jag led av oro i första hand och inte av depression.
Fick då Atarax utskrivet vilket var tänkt att hjälpa mig att få sova ut om nätterna och även få matlusten tillbaka eftersom bristen på denna gjorde att jag rasade i vikt under min mödosamma period.
Vill dock varna även för Atarax då den kan göra en mycket trött och dåsig i huvudet. Efter en dryg månads bruk av denna medicin så övergick jag istället till regelbunden konditionsträning, något som enbart gav mig positiva resultat och utan några obehagliga biverkningar.
Utsättningen även den präglad av ångest, mkt mildare men mer än jag hade önskat mig. Det jag gör är att leva bra, rörelse använder jag som medicin nu. Har alltid tränat mkt visserligen så jag har liksom inte mkt att hjälpa upp där. Och jag ser till att omge mig med människor som är bra för mig, det är viktigt imo. Jag sätter även ord på vad jag känner, tidigare har jag tryckt undan svåra känslor.