• Anonym (Anonym L)

Hur ser fina ögon ut? Folk talar ofta om ”fina ögon”.

Jag tycker mig ofta höra att både män och kvinnor talar om att de älskar ett par fina ögon och att ögonen är det första de lägger märke till hos någon de är intresserad av.

Hur ser ett par fina/vackra ögon ut? Hur vet man om man har fina ögon eller inte?

• Svar på tråden Hur ser fina ögon ut? Folk talar ofta om ”fina ögon”.
  • Anonym (...)

Det är ju högst subjektivt. 

• Anonym (Hungry Eyes)

Formen ska vara mer åt det avsmalnande hållet - inte runda. Det ska vara ett lagom avstånd mellan ögonen (varken för tätt eller glest, för då ser du utvecklingsstörd ut) och färgen ska vara klar och inte grumlig. Ex. isblå ögon är supersexigt.

• Anonym (leende guldbruna ögon)

har jag förälskat mig i

• AndreaBD

Det hänger nog på hur exakt en person tittar på dig. Jag menar, det är KÄNSLORNA hos en person som får den att ha vackra ögon. Om någon är kär i dig och tittar på dig, så kommer du att tycka att hen har vackra ögon. 

• Anonym (Hungry Eyes)
    AndreaBD skrev 2023-09-16 14:38:34 följande:

Det hänger nog på hur exakt en person tittar på dig. Jag menar, det är KÄNSLORNA hos en person som får den att ha vackra ögon. Om någon är kär i dig och tittar på dig, så kommer du att tycka att hen har vackra ögon. 

Verkligen inte. Det finns inget vackert med en skelögd psykopat som stirrar på en, oavsett vilka känslor hen har.
  • Fjäril kär
    Anonym (Anonym L) skrev 2023-09-16 13:50:32 följande:
    Hur ser fina ögon ut? Folk talar ofta om ?fina ögon?.

Jag tycker mig ofta höra att både män och kvinnor talar om att de älskar ett par fina ögon och att ögonen är det första de lägger märke till hos någon de är intresserad av.

Hur ser ett par fina/vackra ögon ut? Hur vet man om man har fina ögon eller inte?

För mig handlar det om att blicken jag möter ska vara klar och pigg, utstråla nyfikenhet och ha liv i sig. 

Jämför med nån som är lite trött, lite simmig och flackande blick. Rödsprängda och svullna ögon . Sådär du vet som folk kan bli när dom är obekväma eller är onykter. Det är inte vackert och inget som lockar. 
  • Anonym (Olga)
    Anonym (Anonym L) skrev 2023-09-16 13:50:32 följande:
    Hur ser fina ögon ut? Folk talar ofta om ?fina ögon?.

Jag tycker att fina ögon är såna som är ljusare i färgen, oavsett färg men har en mörk ring runt iris. En sk limbal ring. Gör så att själva ögonfärgen lyser tycker jag. 
    Sen tycker jag det är så fint med mörka, långa  ögonfransar som ramar in det hela. 

De absolut vackraste, magiska ögonen är på färgade människor som har blåa ögon, skulle kunna stirra på det i timmar. Spelar ingen roll hur personen ser ut i övrigt, det gör hela människan vacker. 
  • Anonym (Ögat)

Runda ögon är fint och helst blåa eller gröna

• Anonym (Mini)

Det beror på många saker. Stora ögon brukar mina partners ha, jag gillar det. Formen har något med det att göra, vissa kan ha kattliknande ögon vilket jag gillar. Sen vilka känslor som förmedlas. Skulle säga att 98% inte har fina ögon.

• Anonym (Hin håle)

Hur långt är ett snöre? 

Svar på tråden Hur ser fina ögon ut? Folk talar ofta om ”fina ögon”.