Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Varför vill ni veta om er partner varit otrogen

Tex att han ska använda kondom, annars är det OK att ligga med andra?

men menar du inte tvärtom nu? Att om frukten var förbjuden så blir det bismak som accentueras när man ser i ögonen

Anonym (Ursula) skrev 2023-09-18 12:43:09 följande:

Exakt, förbjuden frukt smakar bäst! men om frukten ej förbjuden eller omgärdad av restriktioner, smakar den som allra bäst som en rutten fallfrukt med bismak. Den bittra smaken i munhålan stannar kvar ett bra tag. Accentueras när du ser djupt in i den ordinarie partners öga. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Ursula) skrev 2023-09-19 22:55:23 följande:

Hm, inte riktigt så. Otrohet är inte OK, men konsekvenserna ser annorlunda ut, insatsen är högre om vi säger så, om mannen eller kvinnan har oskyddat sex. Gränslösheten och ansvarslösheten ökar i trolösheten enligt min uppfattning. Ovälkomna överraskningar finns med i leken. Den otrogne mannen/kvinnan begår på nåt sätt en mer svekfull handling. 

Vad jag menade var att förbjuden frukt möjligen smakade bäst i stunden i en fiktiv upplevelse av att otroheten möjligen går partnern obemärkt förbi (utan upptäckt). Och när något är förbjudet blir allt samtidigt mer attraktivt i situationen som är förknippad med fara och osäkerhet. Så som uppläget är i just otrohet. I efterhand kan, särskilt när snedstegen på bordet, bismaken bli fadd. 

Om vi däremot är för säkra på vår partner som vi lever med förlorar vi lättare intresset. Frukten är s a s tillåten inom äktenskapets hägn. I min lilla jämförelse tänkte jag nog på den otrohet som inte är omgärdad av hindrande regler, mer som i öppna förhållanden. Den kan, om inte godkänd, ändå smaka som en rutten fallfrukt, och en sunkig känsla infinner sig när du tittar in i din partners ögon. Sveket blir kvar. 

Men i öppna förhållanden är det väl inte otrohet? Då har man ju kommit överens om att träffa andra eller?
Svar på tråden Varför vill ni veta om er partner varit otrogen